Favorit fiskrecept? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Favorit fiskrecept?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Favorit fiskrecept?



    Jag har blivit mer och mer sugen på att testa nya sorters fisk men jag börjar få ont om sätt att tillaga den. Jag brukar antingen baka den eller göra foliepaket med citron/limejuice och grönsaker för att ångbaka dem alla tillsammans. Jag har provat att steka filéerna och var inte ett stort fan av det. Jag gör sushi och annan typ av japansk mat med fisk så den delen är täckt. Så, har du favoritrecept som innehåller fiskfiléer? Jag skulle gärna https://vlc.onl/ Appvalley vilja veta! Om det spelar någon roll, gillar jag verkligen lax, snapper, tonfisk och havskatt. Jag är dock villig att prova vilken typ av fiskfilé du kan köpa i affären!

    Senast ändrad av margnotis; 2023-04-03, 08:25.

  • #2
    Jag brukar slänga ihop en laxpasta som är lika enkel som god.

    Finhacka en gul lök och stek den mjuk.
    Skär upp 4st laxfiléer i lagom stora bitar, släng ned i stekpannan.
    Häll på 4dl créme fraiche och eventuellt en liten skvätt vatten om du vill ha såsen lite tunnare.
    I med zest och juice från en citron.
    Smaka upp med salt, peppar och fiskfond efter tycke och smak. Ett par nypor dill är inte heller helt fel om man känner för det.
    Vill man dryga ut det hela så är bladspenat riktigt gott, jag brukar kasta i 8-10 "puckar" med fryst spenat.

    Servera med pasta, jag föredrar gnocchi, mezze maniche eller tagliatelle.

    Kommentera


    • #3
      Har ni testat att kallröka fisk? Har nu testat et par gånger och det funkar väldigt bra, både lax och gädda. Ska testa med gös också. Låt den gravas 10-12 timmar först i salt och socker, skölj och torka file'erna väl och sät dem i kallrök för 10-20 timmar. Sen kan man vacumera file'erna och låta dom vara i frysen minst i en vecka, smaken blir bättre då.

      Click image for larger version  Name:	IMG_20220918_095016_resize_13.jpg Views:	0 Size:	337,2 KB ID:	2620977
      Click image for larger version  Name:	IMG_20221115_165123_resize_15.jpg Views:	0 Size:	358,1 KB ID:	2620978

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Suseris, 2020-09-18, 13:26
      4 svar
      473 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Backslag  
      Startad av kenwald, 2021-09-15, 20:09
      6 svar
      1 056 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg senzitivity  
      Startad av Sadda, 2023-12-23, 11:50
      7 svar
      470 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg nephilim  
      Startad av Julle68, 2023-12-23, 18:46
      0 svar
      157 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg Julle68
      av Julle68
       
      Arbetar...
      X