Grillad Abborre? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grillad Abborre?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Jag brukar göra fileèr och sedan tar jag med med en plast påse med ströbröd, vitpeppar , limepeppar. salt, dill, även lite grillkrydda. Lägger fisken i påsen med alla kryddor och blåser upp den, sen skakar jag runt så den får fint med kryddor på , sedan i stekpannan som har legat över elden och rikligt med smör. stek en snabbis och lägg sedan i tunnbröd med en klick cremefraich och lite citron. rulla ihop och käka. grymt med en kall öl till, Eriksberg eller Norrlands för min del.

    Kommentera


    • #12
      oj blir ju hungrig av allt detta snack! Längtar till sommarkvällar vid brasan nu.
      www.teamwengrud.se

      Kommentera


      • #13
        Behöver man recept för att grilla abborre? Rensa den, krydda den och grilla den.

        Annars har jag en variant som inte kräver stekpannor eller grillgaller. Det enda som krävs är en lite salt/kryddor och en dagstidning. Rensa fisken men låt skinnet vara kvar. Krydda/salta och vik in fisken i tidningen. En fisk per tidning om de inte är små. Doppa i sjön och lägg paketet på kanten av glöden. Vänd paketet några gånger. Efter sådär 10-20 minuter (beroende på värmen) så är det klart. Paketet öppnas och innehållet äts med fördel med fingrarna.

        Visst, fisken är ju tekniskt sett kokt och visst blir det del sotflagor i maten men med nyfångad abborre vid öppen eld ute i naturen så blir det en upplevelse. Tom ungar brukar gilla det.
        Bifogade filer

        Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?

        Kommentera


        • #14
          Jag brukar grilla urtagna småabborrar ungefär som ja grillar korv, smask med salt som enda krydda...inget att äta sig mätt på men jäkligt gott.
          Vill man ha smör med sig ut i de fria så kan jag tipsa er om de där små resturang förpackningarna med bregott, kan beställas i vilken affär som helst.
          En låda (1½kg eller ngt) räcker en säsong minst plus att de är bra att ha när smöret är slut hemma
          Köp en låda å släng in i frysen, plocka upp så många paket ni tror det går åt...
          inte så mycket dyrare än vanliga paket bregott heller.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Suseris, 2020-09-18, 13:26
          4 svar
          472 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Backslag  
          Startad av kenwald, 2021-09-15, 20:09
          6 svar
          1 055 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg senzitivity  
          Startad av Sadda, 2023-12-23, 11:50
          7 svar
          468 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg nephilim  
          Startad av Julle68, 2023-12-23, 18:46
          0 svar
          157 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Julle68
          av Julle68
           
          Arbetar...
          X