Abborre lufttryck senaste 5 dagarna aborrometern.se - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborre lufttryck senaste 5 dagarna aborrometern.se

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Jag använder aborrometern regelbundet och det känns som att jag börjar hitta bättre fiskeväder! Har fått så bra med fisk vissa dagar som jag annars kanske inte skulle ha fiskat på.
    Det jag kollar efter är högt lufttryck och när lufttrycket sjunker efter det, då brukar det vara bra aktivitet i vattnet!

    Jag använder två olika observations platser för att se mitt lokala väder.
    Ibland när man gör en sökning så får man upp en speciell URL till just den sökningen som man kan bokmärka och snabbklicka på för att komma direkt dit man vill men på vissa sökningar som är mer vaga så blir ULRen bara http://www.aborrometern.se/Sweden även om den visar en specifik flygplats.

    Det vore jättebra om man kunde få en unik URL för varje flygplats så att man kan bokmärka alla som man vill kolla regelbundet.
    Och om det är möjligt typ en kartsök funktion där man kan se alla platser där flygplatser finns så att man kan kika kring olika fiskevatten.

    Och sist men inte minst varför inte en donationsknapp?
    Senast ändrad av FiskeSnuset; 2016-06-02, 10:48.

    [FONT=Trebuchet MS] Ajöss och tack för fisken![/FONT]

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av FiskeSnuset Visa inlägg
      Jag använder aborrometern regelbundet och det känns som att jag börjar hitta bättre fiskeväder! Har fått så bra med fisk vissa dagar som jag annars kanske inte skulle ha fiskat på.
      Det jag kollar efter är högt lufttryck och när lufttrycket sjunker efter det, då brukar det vara bra aktivitet i vattnet!

      Jag använder två olika observations platser för att se mitt lokala väder.
      Ibland när man gör en sökning så får man upp en speciell URL till just den sökningen som man kan bokmärka och snabbklicka på för att komma direkt dit man vill men på vissa sökningar som är mer vaga så blir ULRen bara http://www.aborrometern.se/Sweden även om den visar en specifik flygplats.

      Det vore jättebra om man kunde få en unik URL för varje flygplats så att man kan bokmärka alla som man vill kolla regelbundet.
      Och om det är möjligt typ en kartsök funktion där man kan se alla platser där flygplatser finns så att man kan kika kring olika fiskevatten.

      Och sist men inte minst varför inte en donationsknapp?
      Jag vet inte hur du gör riktigt för att bara få /Sweden i url:en. Tanken är att url:en blir det du söker på och sen visas närmsta flygplats. Jag vill inte styra siten för hårt till smhi:s observationsplatser för jag hoppas att någon gång i framtiden kunna köra andra tjänster som ger bättre data men som kostar pengar. (Vilket innebär att det behövs pengar in )

      Håller på med en uppfräshning av siten. Utseendet ska bli bättre och sen kommer den att flyttas till www.nappardet.nu
      Därefter har jag en del planer. Att lägga med prognosdata i grafen så att man ser framtiden också är nog det första. Sen kanske vattenobservationerna kommer in också. Då blir det våghöjd, vattentemperatur och en massa annat från havet.

      Någon donationsknapp kommer det nog aldrig att bli. Det doneras inga pengar på såna ändå.
      Donera lite tid och berätta för några att siten finns eller bjud in till något roligt fiske :-D

      /Fredrik

      Kommentera


      • #23
        Har sett nappardet.nu . Finns det planer att göra så att man kan se klockslagen i timintervaller som förut samt vindriktning?
        All you need is Lubb.

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Usling Visa inlägg
          Har sett nappardet.nu . Finns det planer att göra så att man kan se klockslagen i timintervaller som förut samt vindriktning?
          Vindriktning finns i en separat graf längre ner med vindstyrka.
          Vad menar du med timintervall? Räcker det inte med var 4:e timme?

          /Fredrik

          Kommentera


          • #25
            På Umeå flygplats hittar jag bara lufttryck och vindstyrka, inget om vindriktning. http://www.nappardet.nu/Ume%C3%A5%2C%20Sverige
            All you need is Lubb.

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av Usling Visa inlägg
              På Umeå flygplats hittar jag bara lufttryck och vindstyrka, inget om vindriktning. http://www.nappardet.nu/Ume%C3%A5%2C%20Sverige
              Vindriktningen är dom där pacman liknande runda ringarna som ligger på punkterna för vindstyrkan. Inser att det inte blev helt pedagogiskt.
              Har en bättre ide för vindriktning som jag ska försöka bygga.

              Kommentera


              • #27
                Hittar inga pacman-ringar på punkterna för vindstyrkan.
                All you need is Lubb.

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av Usling Visa inlägg
                  Hittar inga pacman-ringar på punkterna för vindstyrkan.
                  Ajdå. Du kör firefox va? Ser att det inte funkar där. Kör du IE eller Chrome så kan du få det att funka tills jag fixar det.
                  /Fredrik

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av fhogberg Visa inlägg
                    Ajdå. Du kör firefox va? Ser att det inte funkar där. Kör du IE eller Chrome så kan du få det att funka tills jag fixar det.
                    /Fredrik
                    Jepp, kör firefox.
                    All you need is Lubb.

                    Kommentera


                    • #30
                      Sidan finns numera på https://nappardet.nu
                      En facebookgrupp finns även för frågor och feedback.
                      https://www.facebook.com/nappardet/

                      /Fredrik

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Henke E, 2023-05-11, 00:09
                      1 svar
                      118 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Henke E, 2023-05-13, 16:33
                      3 svar
                      239 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Kulfisk
                      av Kulfisk
                       
                      Startad av Henke E, 2023-05-26, 17:44
                      0 svar
                      167 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Henke E, 2023-06-03, 22:05
                      0 svar
                      89 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Henke E, 2023-06-17, 18:33
                      0 svar
                      164 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X