För två år sedan åkte familjen och hälsade på några släktingar i San Fransisco. Vi gjorde en veckas avstickare till Lake Tahoe för lite R&R. Lake Tahoe är en enorm sjö med ett största djup på 500 meter. Sjön är känd för att hysa en respektabel öring stam och under veckan såg vi många trolling ekipage sjösätta vid en ramp i närheten av hotellet. Vi bestämde oss för att hyra båt för en dag för att åka lite vattenskidor och bada från båten. Innan vi åkte iväg så införskaffades lite "skitfiske" prylar från en lokal järnaffär. Typ $20.99 för ett spinnset + fem drag... När vi väl va mitt ute på sjön så kastade vi ut dragen. Ekolodet i båten visade på 130 meter under kölen och inte ett liv i vattnet.... I det läget tacklar min svåger från San Fransisco upp våra två fiskespön med spinnare och slänger ut. Jag tänkte att "jorusåatt...... nu fyller vi båten på 0-tid... Jag sätter mig i förarsätet och vi puttrar på i trollingfart i 25 minuter, då Brian skriker FISH ON DUDE!!!!!! Jag vänder mig och ser att det ena spöt bugar en aning. Kunde det vara så att Brian fått en liiiiten fisk endå.... HELT OTROLIGT! Han ber mig veva in och det känns på en gång som att det är nåt skit på kroken (hur fan det nu kunde komma sig....).. Jag vevar och vevar... I slutet av invevningen ser jag att det sitter något på kroken....... Ett 30-pack fiskpinnar!!!!! What a commedian! Jag var helt mållös... och faaaan så vi skrattade!