C&R upproret i FFA! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

C&R upproret i FFA!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• C&R upproret i FFA!

Fick nya numret igår och har inte hunnit läsa igenom den noga men på flera avdelningar så tar dom avstånd från C&R fisket.

Någon mer än jag som reagerade på det? Jag tänker iaf. fortsätta med att sätta tillbaka den fisken som jag inte har tänkt att äta.

Nu har jag inte läst FFA (eller någon annan fiskeblaska för den delen det senaste året), men för mig är fiske den primära fritidssysslan och om jag själv får säga det är jag ganska duktig på detta. Det vill säga att jag fångar mer fisk än jag vill/orkar äta upp.
    Huvudsakligen fiskar jag efter gädda, men denna art bör enligt mina smaklökar sällan avnjutas som föda. Dock tar jag en kanske vart 3-5:e år för att påminna mig om smaken...

Jag fiskar även mycket efter HÖ, borre och gös vilka samtliga får mitt gomsegel att fladdra av vällust när de ligger där, rykande varma på en varm tallrik med alla tillbehör.
    Oj, oj, oj, vilka njutningar! (Att inte Nuder straffbeskattat fångst av dessa arter är för mig en gåta, eftersom det är fråga om ren och skär lyx!)
    Självklart tar jag en och annan för att tillfredsställa mitt gomsegels åtrå till dessa naturens underverk!

Vad beträffar alla karpfiskar fiskar jag dem enbart för nöjes skull och eftersom de är ganska tuffa klarar de c/r bra.
    [FONT=Comic Sans MS][/FONT]

Kommentera

finns alltid smurfar som vägrar öppna ögonen för att C&R verkligen fungerar.

tror inte det är nån här som sätter tillbaka en fisk som blöder allt för kraftigt eller inte simmar iväg av sig självt.
      [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Hmm... om ni läser HELA uppropet så kanske ni ser (förstår) att de inte alls har något emot att man tar upp fisk för att äta... ?

Det handlar mycket om SYFTET med fisketuren (så uppfattade jag det iaf)

Kommentera

Ursprungligen postat av GäddJävel
          Hmm... om ni läser HELA uppropet så kanske ni ser (förstår) att de inte alls har något emot att man tar upp fisk för att äta... ?

Det handlar mycket om SYFTET med fisketuren (så uppfattade jag det iaf)
          Det stod ju att man inte skulle släppa tillbaka fisk alls. Att det var moraliskt fel att fiska endast för nöjet.

Kommentera

Jag har inte fått min FFA än.

Är det samma upprop som rörde upp känslorna här i vintras?
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av savbrink
              Det stod ju att man inte skulle släppa tillbaka fisk alls. Att det var moraliskt fel att fiska endast för nöjet.
              Då tycker jag att du ska läsa noggrannare SAMT låta dina fördomar vila ett tag.
              Bara för att någon är emot c&r på något sätt så betyder det inte automatiskt att den är dum i huvudet och har fel. LÄS som sagt.

Och jag håller med dem, att fiska BARA för nöjets skull ÄR moraliskt FEL! Och det är DET uppropet handlar om.

BeBest Jepps, samma upprop. Eller, intervju med en som är med, skrev under.

Kommentera

Jag skrev inte att någon var dum i huvudet.. Jag är varken för eller emot c&r fiske heller. Däremot är jag emot att bara ta upp fisk och slänga den tar man något så ska den ätas. Jag fiskar t.ex ål som jag äter trots att bestånden är på nergång.
                Utan att verka för otrevlig varför fiskar du då Gäddjävel? Om du inte fiskar för nöjjet ??

länk till uppropet

Bara för att någon är emot c&r på något sätt så betyder det inte automatiskt att den är dum i huvudet och har fel. LÄS som sagt.

Och jag håller med dem, att fiska BARA för nöjets skull ÄR moraliskt FEL! Och det är DET uppropet handlar om.

Kommentera

Tjatade vi inte detta uppror sönder och samman när det kom i våras/vintras?

Är det samma uppror kan vi ju ta diskussionen om det det i samma tråd, tex.

Upprop Mot Sportfiske Som Bedrivs Med Syfte Att återutsätta Fisk Februari,

eller
                  Uppropet mot C&R!! Mars

Fast vi kanske behöver en Juni tråd. Det är ju kallt och grått.
                  FFA förtjänar kanske litet reklam de oxo, fast de slarvade bort min anmälan om tre nummer och rulle. (Kan ha varit posten)

(Edit, ringde och fick idag ett FFA hoppas att det kommer en liten rulle oxo. 050613 nu skall jag se vad som står om cnr där.)
                  Senast ändrad av esobus; 2005-06-13, 12:06.

Kommentera

Jag tycker det är konstigt att direkt när någon är emot denna upprop så får man höra kommentarer som...

-Läs texten ordentligt så förstår du!!!
                    eller
                    - Ni har bara läst några rader av texten och bildat en uppfatning av det!!!

Verkar som att dessa personen som är för uppropet mot C&R tror att alla andra sportfiskare är dumma i huvudet som inte förstår vad dem skriver...

Nej... Har läst texten flera gånger och jag är fortfarande för C&R...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                    11 svar
                    13 510 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85
                    av jimmy85