Mercury 18 hk 86:a - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mercury 18 hk 86:a

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mercury 18 hk 86:a

imorgon får jag min efterlängtade båt, var och tjuvtittade lite i dag, den såg snabb ut, dock uppstod lite frågetcken som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

1 Motorn har ingen chok, utan det är justerbart tändläge ( tror jag det heter)
    vad är det och hur handskas man med det.

2. fanns ingen växelspak, utan på gashandtagegtvar det mot dig frammåt, vrid handtaget från dig back, enligt tecken som fanns på gashandtaget.

3. detta känns lite jobbigt att skriva, hittade ingen stopp knapp, vadå dödmansgrep med den lilla röda sladden runt handleden, hur f-n stänger man av.

Hur startar man, ingen chok ( om motorn skulle vara kall) och vadå ha lite gaspådrag, gas på lika med att båten går fram......
    känns lite jobbigt, stå som ett fån när man ska testköra, till saker hör att han jag köper båten av har inte heller kört motorn, har har inte heller kläm på motorn ( varför får bli en annan historia och den är rätt kul)

Är det någon som kan hjälpa mig, snälla....

Ps det är en arbetskompis jag köper av och jag får provlåna båten några veckor, skall även försöka få tag på en instruktionsbok för motorn.

fridens

Du kan ju alltid fråga kompisen .Om det är en rorkultare bör det sitta en knapp att trycka på för att "döda den".

Kommentera

Ursprungligen postat av Baitcaster
      Du kan ju alltid fråga kompisen .Om det är en rorkultare bör det sitta en knapp att trycka på för att "döda den".
      sitter det inte en dödarknapp så är det konstigt..
      Fish On!

Kommentera

Jag har en Mercury 18 hkr och på min sitter choken nere till vänster som en stor kvadratisk knapp med två lägen. Kolla neutralläget genom att vrida gashandtaget på rokulten höger (back) och vänster (framåt). Stoppknappen sitter i änden på rokulten och det är bara att trycka in den ett tag så stoppar motorn.
        Var e grynnan nu igen.....((Bonk))...där va den ja........

Kommentera

mercury

dett finns en "knapp" till vänster men den har 5 lägen, kompisen har pratat med en som "kan" motorer och han säger att det inte är en chok utan en sak
          som justerar tändningen, man kanske ska fråga i en båt affär eller dyl.
          ska bli kul och se vad som händer i morgon.
          Godnatt.

Kommentera

Är impellern bytt på senare år, Mercury har tydligen en egenhet att kunna rosta fast i drivaxeln så dom inte går att få isär, vet flera som haft det problemet. tydligen inte rostfri drivaxel på vissa årsmodeller vad jag hört.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
            11 svar
            13 508 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg jimmy85
            av jimmy85