Dessa gäddor.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dessa gäddor..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av S.Svanborg Visa inlägg
    Fin fisk! Skapligt frontad ;-)
    Bockar & bugar!
    ofc😉
    GÄDDFREAK!

Kommentera

Ursprungligen postat av jerka123 Visa inlägg
      Ser klart större ut, grattis!
      Tackar
      GÄDDFREAK!

Kommentera

Det är kanske det som är grejen. Man gör helt fel denna sommar. Bara att packa ned alla feta wobblers och gumibeten, fram med UL-spöt och små minijiggar. Gammelgäddorna kommer garanterat att ställa sig i kö för att ta ens bete.

Ursprungligen postat av myrskan Visa inlägg
        Ja gädda har varit fruktansvärt segt hela sommaren för min del.. Därför jag bytte till abborre men då går det bra att safta på 😁

Kommentera

Fint, alltid kul med nåt oväntat

Förra året fick jag en 6kg madamme på en 4cm dropshotjigg som jag jiggade som vanligt och dunkade på 9m djup botten.

I fredags kväll tog jag sista fisketuren vid 22 tiden i älven vid sommarstugan, klev på en 1kg gädda på mitt lätta abborrespö och 3 meter från båten kom en sjukhelvetesgäddmaddame (lätt 15kg) som en missil efter och när den fick syn på båten vände den 90grader ut från båten och försvann, jävlar vad mitt hjärta bultade. Såg gäddan väl i älvens klara vatten och var fan det största jag sett in real. Länge under kvällen tänkte jag på vad i helvete jag skulle ta mig till om den hade klivit på, strömmande vatten, lätt utrustning, 0,35 fluorocarbon taft och 0.14 flätlina, ingen håv för den storleken, ingen tång för att ta loss betet från monsterkäften.....ingenting. Men nästa gång jag är upp ska jag fan vara redo nu när jag vet vart den håller till

Skitfiske

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
            Fint, alltid kul med nåt oväntat

Förra året fick jag en 6kg madamme på en 4cm dropshotjigg som jag jiggade som vanligt och dunkade på 9m djup botten.

I fredags kväll tog jag sista fisketuren vid 22 tiden i älven vid sommarstugan, klev på en 1kg gädda på mitt lätta abborrespö och 3 meter från båten kom en sjukhelvetesgäddmaddame (lätt 15kg) som en missil efter och när den fick syn på båten vände den 90grader ut från båten och försvann, jävlar vad mitt hjärta bultade. Såg gäddan väl i älvens klara vatten och var fan det största jag sett in real. Länge under kvällen tänkte jag på vad i helvete jag skulle ta mig till om den hade klivit på, strömmande vatten, lätt utrustning, 0,35 fluorocarbon taft och 0.14 flätlina, ingen håv för den storleken, ingen tång för att ta loss betet från monsterkäften.....ingenting. Men nästa gång jag är upp ska jag fan vara redo nu när jag vet vart den håller till

Skitfiske
            Åh fyfan! Ut å nöt!!!! Ut å slakta gummi vetja 😄 skitfiske,myrskan
            GÄDDFREAK!

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
              Så du tror inte att det hade varit roligare att wincha henne på ett -140 g jerkspö och en stadig multi med 0.38 flätlina? Eller att hon dykt ännu snabbare efteråt om du haft riktiga gäddgrejor?
              Ironi eller, annars verkar du som en riktig gnällkärring för att säga det rakt ut.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
              11 svar
              13 513 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg jimmy85
              av jimmy85