Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vågfråga
Collapse
X
-
Har fått svar av Håkan Brugård nu.
Han skrev följande:
"Electro Samson är bra, hållbar men dyr. Likaså Fox digital.
Ron Thomson digitalvåg är bra och billigare.
Liten och med för liten krok(som man kan byta själv) men som väger perfekt är Ahti senior. Den över 20 kg har också ett utdragbart måttband 1 m.
Och den går att kalibrera själv vid behov, med en serie knapptryckningar. Det går inte på de andra vågarna.
Säljs av Malco AB Öjebyn Tel 0911-668 40. Mobil 070 545 00 31. www.malco.se
Du kan också välja Bonzo Handyscale eller DAMs vita digitalvåg. Ej deras svarta."
Med andra ord finns där lite och välja på bland godkända vågar.
Någon som har Ahti-vågen?
Kommentera
-
Saxar ett inlägg jag gjorde i ett annat forum angående vågar:
"Hur otroligt det än kan låta har jag hört positiva kommentarer om Biltemas digitalvåg (upp till 25kg) från ett par olika källor. Köpte därför ett ex idag med öppet köp som livlina. Och det verkar banne mig som om den väger riktigt exakt! Har jämfört med Super Samson fjädervåg på de lägre vikterna och en besman på högre vikter. Ska göra ett test mot en krönt våg också. 299kr kostar den. http://www.biltema.se/products/produ...&iItemId=79788 "
Det var ett par dagar sedan och jag har fortfarande inte hunnit kontrollväga mot en krönt våg. Jag ska också slänga in den i frysen och se hur minusgrader påverkar den.
/Martin
Kommentera
-
En polare köpte en digitalvåg på rusta, efter att ha bytt krok och fått den kalibrerad går den riktigt bra (provvägde den på något läkemedelsföretag), kommer desvärre inte ihåg exakt pris (några hundra tror jag) eller namn på den, men kan värt att kolla upp kanske...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ManhoodHar fått svar av Håkan Brugård nu.
Han skrev följande:
"Electro Samson är bra, hållbar men dyr. Likaså Fox digital.
Ron Thomson digitalvåg är bra och billigare.
Liten och med för liten krok(som man kan byta själv) men som väger perfekt är Ahti senior. Den över 20 kg har också ett utdragbart måttband 1 m.
Och den går att kalibrera själv vid behov, med en serie knapptryckningar. Det går inte på de andra vågarna.
Säljs av Malco AB Öjebyn Tel 0911-668 40. Mobil 070 545 00 31. www.malco.se
Du kan också välja Bonzo Handyscale eller DAMs vita digitalvåg. Ej deras svarta."
Med andra ord finns där lite och välja på bland godkända vågar.
Någon som har Ahti-vågen?
Ahti-vågen är väl exakt samma som Balzer-vågen?
Dom ser exakt lika dana ut i alla fall.Buster L och jag är polare!
Kommentera
-
Har kikat runt lite, ni som har Ron Thomson, nöjda med den?
Vem säljer dom vågarna?
Det blir antingen en sådan eller en Athi.
Är du nöjd med din Muppen?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av FlodebananHörde först från en duktig specimenmetare att den var skitbra, vägde 1.5som 2 och 1.4 som 1g. Men sedan visade den sig väga flera gram fel helt plötsligt så jag vet inte riktigt vad man skall tro. Men FOX-vågen böev väl godkänd för specimenregg nyligen eller?
Det kan ju faktiskt vara så att FFA skickar ett mail till Svenden t.ex. och frågar om dom kan få en våg de vill testa. Givetvis kollar venden upp noga noga att de skickar en våg som verkligen väger rätt, även om det var den enda på 1000st. Ingt ont mot Svenden men jag kör efetr man fårvad man betlar för synen
Jag tror inte att FFA gör på det viset! precis som du säger, så tror jag då att dom kommer få in en väldigt exakt våg, ja, nästan en orättvist exakt våg!
Jag tror nog att test teamet på FFA blir sponsrade med vågar från nån stor butikskedja i SWE, mot att FFA sedan kanske lägger in deras annonser mm. gratis, eller till reducerat pris.
Kommentera
-
Du kan beställa den på sportfiskedepånUrsprungligen postat av EggeÄr det någon som vet var man kan köpa Ron Thompson vågen.
(bäst att ringa då dom kollar sin mail relativt sällan)
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 123 visningar