Pulse shad vs Relaxjigg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pulse shad vs Relaxjigg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har aldrig kört med Pulse Shad, så Relax blir valet....
    Relax 2.5" och även 3" är ju "givna" i borrelådan, som Cosmoz tidigare sagt.

Har även kört med en annan för mig nykomling. "Upptäckte" att det finns en McRubber Shad 9cm (OBS, inte MacRubber Bass 8 cm) som är smalare och påminner lite om Shad Teez men ändå annorlunda. För mina ögon bra färger (vilket jag tycker är Svartzonkers styrka, färger som lockar fiskaren alltså ...). Den har lockat en hel del borrar i sommar. (Mest för att ha som alternativ till Relax.)

- Relax 2.5" Motoroil med 10g-skalle har trots allt levererat under ett antal år.
    /// Frun "ryckte" upp en kilosborre i somras "bara så där", fast med en lila variant (genomskinlig likt motoroil).

Kommentera

Har fiskat massor med både Relax och Pulse Shad. Skillnaden tycker jag är att Relax är en mjukare och lite sävligare jigg mot Pulse shaden. Pulsen har som sagt lite hårdare och mer spänstigt gummi och slår på ett annorlunda sätt jämfört med Relaxen. Som ett resultat av detta tycker jag att Pulsen är bättre på aktiv fisk, typ när man vill att abborren verkligen skall känna betet med sidolinjen medan en relax kan vara bättre när man vill ha en passivare presentation. Då Pulseshaden är hårdare än relaxen så håller den även bra mycket längre.

Fiskar däremot inte med Relax något längre då jag fiskar i Team ABU men jag har faktiskt mitt personbästa på abborre (1,85kg) på just en Relax på en väldigt bra färg i pärlemor/lila som dem tyvärr tog bort för många år sedan. På Pulse har jag däremot verkligen skottat upp grov abborre och minns inte riktigt vad dem största är men flera kring 1,4-1,65kg från Mälaren.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
      64 svar
      15 434 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg .art
      av .art