havsöring - Nattetid. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

havsöring - Nattetid.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• havsöring - Nattetid.

Jo det är såhär att jag har ett litet problem, eller nåja ganska så stort problem.
    Det är så att hur mycket jag än vill få fisken att hugga på korken så är den inte i närheten av intresserad av mina beten jag har att bjuda på.

Jag har fiskat en del havsöring tidigt på våren men såhär på sommaren under kvällen/natten har jag aldrig försökt innan, och nu har jag varit ute 2 dagar i rad utan ett enda hugg.

Jag har testat att veva snabbt, långsamt, lite blandat, vevstoppat, ja... ta mig fan allt.

Det har jag försökt lura fisken med dag 1 har varit:

Silvrig Viking Herring med lila rand (18gram), Svart Gladsax (20g), Svart/kopparfärgad Gladsax (12g), Spinnare... m.m..

Strax innan jag åkte hem 01.30 så höll jag på att få spader på dem "icke-villiga-att-hugga-på-kroken-Öringarna" då dem var framme och vakade precis framför fötterna på mig.

Dag2:
    Jag bestämde mig för att dra ner ännu en dag och testa fiske-lyckan (vilken lycka?)

Nu så hade jag riggat upp med flugspöt och lysande skeddrag.
    Jag började med att testa mina Viking Herrings som lyser i mörkret (laddade upp dem lite fort med ficklampa) men även detta verkade inte fiskarna vara sugna på.
    Jag tog fram flugspöt, testade lite olika flugor jag hade i asken men efter ett par kast i mörkret märker jag att jag har ett nedrans trassel på hela linan vilken gör mig näst intill rasande då jag vet att öringarna står där ute och väntar och att jag har testat det mesta som går att testa.

Så nu till fråga, vad ska jag behöva göra för att lura upp dem små rackarna, är Dynamit / nät ända utvägen?

Jag visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden så jag hoppas den passar här under "ljugarbänken"
    Senast ändrad av Grillen; 2006-08-08, 12:42.
    #Fiskesnack @ Quakenet

Tjena pojken, jag tycker du ska testa en Rapala Magnum funkar alltid.

Kommentera

De är mycket lättare att få på kroken under våren när de är utsvultna och aptiten på topp. Sommartid är de kräsna som attan - och selektiva.
      Spinnspöt gör det svårt för dig, störst chans har du med fluga och då med rätt så stora och mörka/svarta flugor.
      Sen handlar det naturligtvis om att nöta på. 2 kvällar/nätter utan hugg är väl inget konstigt alls!

Kommentera

Försök med små, riktigt små beten i mörka naturfärger. Dra dem snabbt omväxlande med spinnstopp. Med små beten menar jag Toby 7g, eller små mörka jiggar. När det gäller Toby brukar färgen Z vara bra (mässing/svart), särskilt om man mattat baksidan så den inte blänker hugglusten ur fisken.
        Sen finns det alltid dagar då det bara inte blir några hugg oavsett vad man gör, då kan det ibland funka med en fet räka på Tobyns krok, och den dras långsammare än annars men fortfarande med spinnstopp.

Försöka duger! Skitfiske!
        www.utreel.com

Kommentera

Är det på västkusten vi är och fiskar nu ???
          .................................................. ......................
          :popcorn

Kommentera

Torrfluga?

Kommentera

Betesval:Vita flugor med rött baktill har alltid fungerat nattetid... för mig!
              Teknik:
              Långa kast med långsam hemtagning... Den som jäktar missar fisken.
              Känsla:
              Makalöst starka fiskar! Enda (inte ända, som är din bakdel ,-) sättet att få dem avkrokade är att landa dem mot sandstranden...

The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
              Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
              Klickbara länkar följer nedan
              Nattplockad mask
              Gädda äter Sissy
              Abborre vs mask
              Abborre vs mört
              Måånga gäddor samlade vid betet
              Gädda äter gädda
              Spännande fiskemetod efter gädda
              FS SPARADE TRÅD
              Laxhugg!

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanPiers
                Är det på västkusten vi är och fiskar nu ???
                Mjodå, om inte annat så fiskar jag där iaf.
                #Fiskesnack @ Quakenet

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                14 svar
                3 127 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg uditsen