Gran Canaria - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gran Canaria

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gran Canaria

Åker till Gran Canarian i morgon.. Bestämde mig precis...Tajt budget men ska bli skönt med lite semester...Några tips på budget fiske...Åker om 12h hehe

Ursprungligen postat av oringen
    Åker till Gran Canarian i morgon.. Bestämde mig precis...Tajt budget men ska bli skönt med lite semester...Några tips på budget fiske...Åker om 12h hehe
    Det finns gott om multe och annan fisk både i hamnar och runt mer oexploaterade kuststräckor. Så möjligheter till fiske kommer du inte lidabrist på.

Kommentera

Jaja tänkte egentligen bara dyka lite och dricka lite ö...l men en rulle åkte med..köper billigt spö på plats. Hm man får ner mycket i en liten plano låda...div krok från 14 till 8/0 bly mellan 1-80gr och lite jigg samt flöten och tafsmatrial.. hehe något ska man väl kunna lura hoppas jag..

30+ och mullte låter ju okej trots alt

Kommentera

Hm. Jag var där förra året. Multe finns där gott om. Kan vara extremt besvärligt med småfisk som äter brödet. Möjligtvis lyckas du bättre på kvällen/natten. Barracuda och andra mycket hårt kämpande rovfiskar som jag inte vet namnet på (du kan se en av dem i mitt fotoalbum) finns där mycket av + groupers och liknande. Vobblers är rätt bra till dem. Veva in snabbt som tusan. Barracudorna och den andra fisken är inte så stor (1-5 kg) så du behöver inte så stora beten. På kvällen, natten och morgonen är det överlägset lättast att fånga dem. Vita vobblers fungerar bra när det är mörkt. DU bör ta med spö. Det tror jag är rätt svårt att få tag i där. Akta dig för fjärsingen som inte ser precis ut som vår svenska men du känner igen den på den ondskefulla glimten i ögat. Den hugger vilt på vad som helst . Meta haj borde också gå.
        SKitfiske!
        Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Rocka finns det också, som går att fånga ifrån land.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
          11 svar
          13 513 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg jimmy85
          av jimmy85