Lipgrip - orginal? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lipgrip - orginal?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Är väl inget vidare smart att lyfta och väga en fisk hängandes lodrätt, så om det är kg eller lbs spelare väl ingen större roll.

Att skicka den till Miami tyder ju på kvalitetsbrister, och om inte, så måste du ju endå kalibrera om den igen efter en storfisk.
    sigpic

Kommentera

Flode, IGFA´s högkvarter ligger i Florida, därför dom skickas dit. Gäller väl alla vågar som skall användas till deras rekord?
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro
        Flode, IGFA´s högkvarter ligger i Florida, därför dom skickas dit. Gäller väl alla vågar som skall användas till deras rekord?
        Det jag menar är ju att man lätt kan kalibrera vågen själv eftersom den endå måste til Florida för att kalibreras innan rekordet blir gödkänt.
        sigpic

Kommentera

alltså om jag skickar den till Florida så gör jag det endast för att det är en rolig grej att ha dokument på, sedan så kommer jag självklart att kontrolera den själv till o från precis som jag idag gör med mina vågar vare sig de är gkända eller inte..

om det är smart eller inte att väga en fisk i käften är inte jag rätt man att svara på och det ingick inte heller i min fråga i denna tråd - jag ville ha hjälp med att hitta namnet på ett lipgrip vilket jag fick och mycket mer än det, återigen detta forum är kanon.

ps tror de fiskar jag plockar i munnen är bra mycket gladare än de fiskar jag lyfter på annat sett. då jag inte än är kompis med att ta dem med bara mina händer.. (vågen kan man säkert använda även med en säck/håv)
          Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Kommentera

Ursprungligen postat av newbee
            ps tror de fiskar jag plockar i munnen är bra mycket gladare än de fiskar jag lyfter på annat sett. då jag inte än är kompis med att ta dem med bara mina händer..
            Kan ju tyvärr inte överbevisa dig med säkra faktakällor, men den känns inte som ngn smart lösning att lyfta fisken lodrätt. Jag är övertygad om att du genom att testa på några mindre gäddor snart klarar av att handlanda fisken utan några som helst problem! Lycka till!
            sigpic

Kommentera

Skit i väga om det inte är monster, spela roll om en gädda väger 5 eller 6 kilo eller 7,5 eller 8 om man inte jagar PB och annat. Det är precis lika kul att få en gädda på 6,5 som en på 7 pannor.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas
                Skit i väga om det inte är monster, spela roll om en gädda väger 5 eller 6 kilo eller 7,5 eller 8 om man inte jagar PB och annat. Det är precis lika kul att få en gädda på 6,5 som en på 7 pannor.
                Dock är det ju när det gäller största fiskarna (som man gärna väger) som det är viktigast just hur man gör ?
                sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
                  Kan ju tyvärr inte överbevisa dig med säkra faktakällor, men den känns inte som ngn smart lösning att lyfta fisken lodrätt. Jag är övertygad om att du genom att testa på några mindre gäddor snart klarar av att handlanda fisken utan några som helst problem! Lycka till!
                  jorå tänkter lära mig men tror nog att mindre gäddor mår finfint av att bli tagna med lipgrip plus att jag slipper ta i dem osv osv.. dock ser jag ingen nakdel i att köpa en lipgrip som enligt de som vet är mer skonsam mot fiskarna och dessutom har våg.
                  Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Kommentera

jorå tänkter lära mig men tror nog att mindre gäddor mår finfint av att bli tagna med lipgrip plus att jag slipper ta i dem osv osv.. dock ser jag ingen nakdel i att köpa en lipgrip som enligt de som vet är mer skonsam mot fiskarna och dessutom har våg.
                    Vågen på en lipgrip är inget att ha, tyvvär.

Kommentera

Det motsäger ju sig självt lite, att köpa en grej för mindre fisk, men endå ha med en våg där ?
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 508 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg jimmy85