Ct konventerad ambassadeur - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ct konventerad ambassadeur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Posta gärna era bilder på era ct rullar.
    beställde lite grejer igår från rocket reel. Nu ska jag bara hitta en dontar rulle att slakta lite

    Kommentera


    • #12
      Posta gärna era bilder på era ct rullar.
      beställde lite grejer igår från rocket reel. Nu ska jag bara hitta en donator rulle att slakta lite

      Kommentera


      • #13
        En fråga till er som har fiskat med era, vilken lina kör ni med ? ?

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Daar Visa inlägg
          En fråga till er som har fiskat med era, vilken lina kör ni med ? ?
          Jag har bara kört nylon. Brukar köra 0,28-0,30 på min 4000ct.

          Kommentera


          • #15
            Ja ok kommer du ihåg vilken?
            har du provat med flätlina? För jag får inte till d med flätlina? Dem bara smäller av när d blir lite mer styrka i kastet

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Daar Visa inlägg
              Ja ok kommer du ihåg vilken?
              har du provat med flätlina? För jag får inte till d med flätlina? Dem bara smäller av när d blir lite mer styrka i kastet
              Har du testat med att binda på tre fyra meter nylon längst ut på flätlina?
              Nylonen ”fjädrar” ju hyfsat mkt till skillnad från flät, så den ”tar upp” en betydande del av kraften när man drar på.

              Ang bilder på ct rullar, är du ute efter bilder på några speciella ct rullar, elr ct rullar generellt oavsett storlekar?

              Kommentera


              • #17
                Hej
                nej det har jag faktiskt inte testat det ska jag göra och se ifall d blir bättre.
                måste man ha lite längre spö för att få swinget ?

                jag vill ju ha d till gäddfisket på ett 8,6” spö.
                fråga mig inte varför .

                nej bara allmänt. Hittar inte så mkt bilder på nätet. Plus alltid lite kul och se hur andras ser ut. Skicka gärna på alla er ct rullar oavsett storlek lr modell osv. Berätta gärna lite mer om dem oså
                tack

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Daar Visa inlägg
                  Hej
                  nej det har jag faktiskt inte testat det ska jag göra och se ifall d blir bättre.
                  måste man ha lite längre spö för att få swinget ?

                  jag vill ju ha d till gäddfisket på ett 8,6” spö.
                  fråga mig inte varför .

                  nej bara allmänt. Hittar inte så mkt bilder på nätet. Plus alltid lite kul och se hur andras ser ut. Skicka gärna på alla er ct rullar oavsett storlek lr modell osv. Berätta gärna lite mer om dem oså
                  tack
                  Försök få till jämna kontrollerade kast utan snärt för linans skull. Ang ”swinget”, visst, skillnaden mellan ett 8,6’ och ett ex vis 12’ kan ju upplevas stor ur ”swingfaktor” hänseende generellt sett, men allt beror ju på utrustningen och dess samverkan.
                  Finns folk som fiskar gädda med kortare spön än 8,6’ som på inga villkor vill ha längre påkar så…

                  Snöa inte in helt på CT när du söker, ex vis Amba 9000C och 10000C är inte märkta med ct, men ngn linspridare har de inte, och är väl därmed att betrakta som ct rullar. (?)
                  Med ändelsen CL på samma storlekar så har de däremot linspridare.
                  Får se en dag när jag har bättre med tid ang bilder, har en del lite större rullar att bidra med.
                  Senast ändrad av Piscantur stercore; 2021-12-16, 12:52.

                  Kommentera


                  • #19
                    Lite ct rullar.

                    Bakre raden från vänster:
                    2 x 12 och 8500.

                    12:an längst till vänster fick en polare upp som ”bifångst” under fiske i Norge, hur länge den då legat på botten är det nog ingen som vet…
                    Då den inte gick runt på ngt sätt så fick jag den. Det var ett marigt projekt, men fick den till slut att funka som den ska.
                    Kul rulle att ha då den ju har en lite speciell bakgrund.
                    Dock kmr den aldrig att vinna ngn skönhetstävling…

                    Vill minnas att jag läst nånstans att 12 senare och med annan kulör ”döptes om” till 8500, så de är isf i stort sett identiska, kan dock möjligen ha varit tvärtom. Ngn annan härinne kanske vet säkert.


                    Främre raden från vänster:
                    10000 C, 10000 C D L och Mörrum M7700CT

                    Fick CDL:en i födelsedags present av den mest betydelsefulle personen i mitt liv, tillika den tålmodigaste mentorn och fiskekompis jag haft genom åren.
                    Mannen som tog en viss ung hormonstinn, kraftigt på glid, och vilt härjande yrpanna under sina vingars beskydd. Och som på kuppen lärde snedseglaren både vett och sans, och att uppskatta fiske och naturen som sund livsstil.
                    Min farfar! (RIP).

                    Är svag för ffa äldre Mörrum, tycker att den ärevördiga fabriken i Svängsta visade var skåpet ska stå när första Mörrum serien släpptes.
                    Att de med Mörrum belönades med titeln världens främsta multirulle var enligt mig välförtjänt.
                    Man ska i sammanhanget beakta att de ju även släppte en annan serie under samma år, en revolutionerande och inte alldeles obekant haspel vid namn Suverän……

                    Click image for larger version  Name:	02EC20E5-E01D-48C1-83DB-99234548A604.jpeg Views:	0 Size:	1,25 MB ID:	2592125

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursäkta ett super sent svar. Ville bara skriva tack så hemskt för för din info och bilderna uppskattas verkligen. Har du video när du kastar får du jätte görna posta dem oså!!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 563 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 320 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 454 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 315 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 553 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X