Trimplan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trimplan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• buffen
    replied
    Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
    Hej Buffen; Jag har sparat min sista Tiger Shark trimfena för eget framtida bruk. Se de data och den tillverkare jag noterat ovan till dig. Sök eller maila Jenk (Robert Bertrandt) här på FiskeSnack och be honom köpa hem en Tiger Shark trimfena till dig. Han bor ju i Houston, Texas i USA och brukar sälja diverse fiske- och maringrejor till sina kompisar här på FiskeSnack och Fiske.Nu. Annars kan du väl gå in och snacka med med mina gamla Lowrance ekolodskunder Lola eller Conny Holmberg på Connys Motor i Växjö. De om några bör ju kunna hjälpa dig.
    Go for the Big Ones!
    Old Firehand
    www.trumman.com
    aa jag har faktiskt funderat på att åka upp till dem!
    det blir nog så! tack för alla svar och hjälp!
    MvH Kristoffer

Lämna en kommentar:

• Old Firehand
    replied
    Ursprungligen postat av buffen Visa inlägg
    okey! du har inte lusta att sälja det da
    Hej Buffen; Jag har sparat min sista Tiger Shark trimfena för eget framtida bruk. Se de data och den tillverkare jag noterat ovan till dig. Sök eller maila Jenk (Robert Bertrandt) här på FiskeSnack och be honom köpa hem en Tiger Shark trimfena till dig. Han bor ju i Houston, Texas i USA och brukar sälja diverse fiske- och maringrejor till sina kompisar här på FiskeSnack och Fiske.Nu. Annars kan du väl gå in och snacka med mina gamla Lowrance ekolodskunder Lola eller Conny Holmberg på Connys Motor i Växjö. De om några bör ju kunna hjälpa dig.
    Go for the Big Ones!
    Old Firehand
    Senast ändrad av Old Firehand; 2008-03-07, 16:56.

Lämna en kommentar:

• buffen
    replied
    Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
    Hej igen Buffen; Det ena paret Tiger Shark följde med Askeladden när fiskeguden Johan Abelsson köpte den. Det andra paret hittade jag under ett skåp i fiskerummet hemma i kojan i Bålsta där jag bor. Trimplanet heter Tiger Shark VG Performance Designed Hydrofoil. *-One model fits all outboard and stern drives. * -The Ultimate hydrofoil.¨* -Planes boats instantly. *-Saves gas. *-Improved stability. *-Money back quarantee(men det var för 20 år sedan). Proudly made in USA. Tru-Source Inc. Nu stoppar jag tillbaka Tiger Sharken under skåpet igen....
    Go for the Big Ones!
    Old Firehand
    www.trumman.com
    okey! du har inte lusta att sälja det da

Lämna en kommentar:

• Old Firehand
    replied
    Ursprungligen postat av buffen Visa inlägg
    Ja joo jag förstodd det!! okey ja det är så fruktansvärt tråkigt att sitta där och kolla upp i himmelen efter ett tag! men kopiera på länken och kolla om det kan vara ngt att rekomendera https://www.clasolsson.se/Product/Ca...;251207;379411 tacksam för svar igen!
    Hej igen Buffen; Det ena paret Tiger Shark följde med Askeladden när fiskeguden Johan Abelsson köpte den. Det andra paret hittade jag under ett skåp i fiskerummet hemma i kojan i Bålsta där jag bor. Trimplanet heter Tiger Shark VG Performance Designed Hydrofoil. *-One model fits all outboard and stern drives. * -The Ultimate hydrofoil.¨* -Planes boats instantly. *-Saves gas. *-Improved stability. *-Money back quarantee(men det var för 20 år sedan). Proudly made in USA. Tru-Source Inc. Nu stoppar jag tillbaka Tiger Sharken under skåpet igen....
    Go for the Big Ones!
    Old Firehand

Lämna en kommentar:

• elanen
    replied
    Tycker din proppeller ser lite skabbig ut på bilden. Minsta krökning så tappar den effekt.

Lämna en kommentar:

• elanen
    replied
    Kan ju förresten vara en Theri sportbåtsmodellen.
    Liknar den rackarn.
    Den tål ju en rätt skaplig snurra.
    Men kolla din proppeller först innan du tänker på nåt annt.

Lämna en kommentar:

• elanen
    replied
    Ser ut som nån äldre sportbåt. Ser ut att kräva en del hästar. Är det mycket V-skrov.
    Nån Selco ser det inte ut som. Ja nån Theri var det ju inte.
    Hade själv en gammal sportbåt.
    Var skrovet som var felkonstruerat. Hjälpte inte vad du satt på för motor.
    Likadant med en Elan (därav namnet Elanen) som också var felkonstruerat i skrovet.
    Livsfarlig att köra.

Lämna en kommentar:

• buffen
    replied
    okey nej det är inngen micro fun jag kan ta en bild och lägga ut för jag har ingen aning om märket!:S så ser båten ut!lite dåliga bilder!!!
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• elanen
    replied
    Var det en Micro Fun. Kan tala om för dig att äldre modeller av Micro Fun var dåliga.
    En felkonstruktion vid tillverkningsprocessen.
    Skummet inuti släppte från ABS-plasten. Minsta liten spricka i durken eller nånannanstans så la sig vattnet kvar i skrovet. Sen mår inte det korta skrovet på 3,15 meter nåt vidare av tyngden av 3 pers.
    Två kraftiga människor gör den svår att köra.
    Hade med mig Uffe en polare på över 100 kilo och jag självt på det närmare i Micro Funen.
    Det gick då heller inte ens att köra båten när han satt i fören.
    Vart rent ut livsfarlig.
    Micro Fun mår bäst av att åka självt i.
    Om det är den båten vi talar om.
    En vanlig metallborr från biltema duger gott.
    Sedan ska trimplanen sitta precis i kanten på skäddorna.
    Ska ju bli en förstorad skädda.

Lämna en kommentar:

• buffen
    replied
    Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
    Har använt trimfenor tidigare på speciellt båtar som inte varit planande.
    Båtar som är gjorda för små motorstyrkor typ roddbåtar.
    Eller halvplanande båtar kan trimplan göra susen.
    Eller planande båtar med lång planingströskel kan trimplan rädda det hela.
    Kan ibland ge båten stabilitet vid kraftiga svängar.
    Drar däremot ner farten i knop lite grann.
    okey! ja men det är inte så att den absolut inte planar ut! utan som du säger lång planings tröskel!. det tar lång tid om man är 2-3 eller flera! men vad ska man ha för borr till dem isåfall elanen du verkar vara mkt duktig inom detta ämnet så då kanske du kan svara på vad man ska göra för motor service nu innan jag lägger i båten!? tack för alla svar

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
11 svar
13 508 visningar
0 gillar
Senaste inlägg jimmy85
av jimmy85