Nu börjar jag bli trött
på att Regnbågen kallas Lax sedan minst 2år tillbaks så är det bestämt att den är närbesläktad med öringen.Tros detta så kan man läsa i tidningar att den annonseras ut som lax. Följande finns att läsa på fiskbasen:
Felaktigt kallas den ibland forell - en fiskart som överhuvud taget inte förekommer i Sverige, andra förbjudna namn är även bl.a "regnbågslax", "röd forell". Livsmedelsverket och Konsumentverket vill ha STOPP på falska namn.
Jag tänker säga åt i min Ica butik gör det du med skriv ut från fiskebasen och lämna till din butik i protest.
Skitfiske
Roger
på att Regnbågen kallas Lax sedan minst 2år tillbaks så är det bestämt att den är närbesläktad med öringen.Tros detta så kan man läsa i tidningar att den annonseras ut som lax. Följande finns att läsa på fiskbasen:Felaktigt kallas den ibland forell - en fiskart som överhuvud taget inte förekommer i Sverige, andra förbjudna namn är även bl.a "regnbågslax", "röd forell". Livsmedelsverket och Konsumentverket vill ha STOPP på falska namn.
Jag tänker säga åt i min Ica butik gör det du med skriv ut från fiskebasen och lämna till din butik i protest.

Skitfiske
Roger
typiskt svenskt snack
--AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY--

Kommentera