Shimano Beastmaster STC 210 10-30 g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Beastmaster STC 210 10-30 g

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano Beastmaster STC 210 10-30 g

Någon som har något åsikt om detta spöt? Tänkte köpa ett men vill höra vad ni har att säga. Är de styvt? sladdrigt? vad lämpar det sig mest för?

Anledningen varför jag vill ha detta spöt är att de är 6delat och väldigt praktiskt att ta med sig överallt.

Tjena. Jag köpte ett Shimano Beastmaster 270 15-40 g (haspel) och ska premiär fiska det i helgen som kommer. Kan återkomma då. Har bara hört bra grejor om det här på FS! Är det ett spinn va?

Kommentera

Ursprungligen postat av Danep Visa inlägg
      Tjena. Jag köpte ett Shimano Beastmaster 270 15-40 g (haspel) och ska premiär fiska det i helgen som kommer. Kan återkomma då. Har bara hört bra grejor om det här på FS! Är det ett spinn va?
      detta spöt är ett haspel. Vill främst veta om spöt är styvt eller inte
      Vet inte om alla beastmaster är gjorda utav samma material.

Kommentera

Jag har ett sånt. Funkar bra för UL-fiske på resor, efter fiskar i "aborr-storlek". Har även dragit en trekilos torsk i Saltströmmen på det, men det kändes lite för klent för sånt fiske. Inte för att det skulle brista, men det böjde sig för mycket för att det skulle vara bekvämt.

Men den häftigaste fisken jag fått på det var en 1-2 kilos jack trevally i Röda Havet, en helt grym fajt. Tänk er en normalstor brax som simmar i 20 knop och aldrig vill ge sig. Den fisken var värd varenda spänn jag betalat för spöet, höjdpunkten i fjolårets fiske för min egen del.

Jag gillar Beastmaster-serien skarpt. Skön känsla i materialet, snygg design, bra pris/prestanda-förhållande och coolt namn. Jag har ett downrigger-spö, ett jerkspö, ett UL-spö (STC 210) och ett specimen-spö i samma serie. Jerkspöet är mjukt och följsamt men har ändå en ryggrad som sätter in när det smäller på något tungt. Det använder jag även som pilkspö och det är riktigt skönt att fajta en 3-4 kilos sej på det. Specimen-spöet ångrar jag lite att jag köpte, eftersom jag inte fiskar så mycket på det viset. Rullfästet sitter så högt upp, så det blir obalans med en stor rulle på det. Men jag ska byta till en lättare rulle, så kan jag kanske använda det till gäddmete eller nåt annat kul.
        Fyra Gulp och en Rom & Cola
        Besök min fiskeblogg

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
        14 svar
        3 122 visningar
        0 gillar