Idre el Sälen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Idre el Sälen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Idre el Sälen

Jo, det är så att jag har lite problem med att sy ihop en fiskeresa till sommaren.
    Tjejen vill söderut o sola o bada och jag vill norrut för att fiska. Lyckades dra iväg henne till Kiruna förra året men i år får jag ge med mig lite :-)
    Har kollat lite på Idre o Sälen just för att det inte bara finns fiske där utan även badhus o dylikt.
    Men till vilket av dem ska man åka om man vill ha hyfsat flugfiske i strömmande vatten efter harr o öring?

Tacksam för svar.

Ursprungligen postat av pg_atl Visa inlägg
    Jo, det är så att jag har lite problem med att sy ihop en fiskeresa till sommaren.
    Tjejen vill söderut o sola o bada och jag vill norrut för att fiska. Lyckades dra iväg henne till Kiruna förra året men i år får jag ge med mig lite :-)
    Har kollat lite på Idre o Sälen just för att det inte bara finns fiske där utan även badhus o dylikt.
    Men till vilket av dem ska man åka om man vill ha hyfsat flugfiske i strömmande vatten efter harr o öring?

Tacksam för svar.

jag skulle säga att sälen är bäst. finns bra bäckar med öring och harr men det finns även riktigt bra put and take med öring,regnbåge och hyfsat mycket röding.
    dessutam finns det ganske mycket saker att göra om man inte gillar att fiska.

Kommentera

Om Sälen har jag inget att bidra med men lägger du dig på Idre Fjäll har tjejen allt hon kan önska sig och fisket lär du inte klaga på heller!
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Perfekt. Tack för svaren. Får se var jag hamnar, men båda låter ju bra.Ska försöka hitta någon stuga i närheten av något vatten så jag även kan smita iväg de dagar det är annat än fiske planerat.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 460 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art
        av .art