Fiske Älvkarleby - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske Älvkarleby

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Motvind
    replied
    Vill minnas att det har att göra med felkrokningar. Blir färre felkrokade fiskar med enkelkrok, vart ett antal fiskar man såg varje dag som var felkrokade. Många av de flugor som binds för ”bottenstuts” är bundna på karpkrok, ganska tjocka i godset. Man sparar många flugor om man binder själv på tub, lätt att byta krok då utan att behöva kasta hela flugan.

Lämna en kommentar:

• Classe69
    replied
    Livar upp tråden :-)

Är det någon som vet varför dom förbjuder dubbelkrok mellan 20 Maj - 15 Augusti ??
    Det står inte i informationen som dom ger ut om Varför ??

Lite löjligt då 90% av laxflugor som säljs är just dubbelkrok...

Lämna en kommentar:

• micke g
    replied
    Nä inget bly,ganska vanligt nuförtiden, likaså ingen flätlina. Jag ringde faktiskt upp till dom idag och hörde mig för. 30-180(!) gram behövs nu beroende var du fiskar. Lite folk tydligen. Tror jag hoppar över. Jag tycker inte om att fiska med mycket tyngder, feelingen försvinner liksom.

Lämna en kommentar:

• RealLife
    replied
    Tänk på att sänket inte får innehålla bly,när du fiskar i Älvkarleby !!

Lämna en kommentar:

• Slith
    replied
    Hej!
    +100grams sänken går det åt justnu.
    har du läst reglerna på deras sida? krokstorlek, endast nylonlina
    //Slith

Lämna en kommentar:

• micke g
    replied
    Jag har har bara fiskat där en gång som ung så jag kan inte så mycket om fisket där.
    Men det verkar vara sjukt mycket vatten nu så du kanske måste ha sänke för att komma ner. Då gäller tydligen enkelkrok. Något du kunde testa är ju att köra små wobblers med tungt sänke?

Saxat från www.alvkarlebysportfiske.nu:
    OBS! Under tiden 20.5-15.8 får endast enkelkrok andvändas på spinnfluga och flugspö upp till sjunk 3:a.Undantaget drag och Wobbler där trekrok får andvändas max krokgap 13mm.

Lämna en kommentar:

• A.Ringh
    replied
    Absolut, ja skickar in så fort ja vet något. Prata med en som vad där igår o han hade haft fullt på kroken typ hela dagen, men vet inte vart han va exakt. Men e ju en vecka kvar till man ska dit, men faaaan va det rycker i fiskearmen

Lämna en kommentar:

• micke g
    replied
    Kan du ge rapporter under veckan? Är sugen på att ta en sväng mot slutet av veckan. Enl statistiken ser det tunnt ut de senaste dagarna. Men det kommer kanske igång igen?

Lämna en kommentar:

• A.Ringh
    replied
    Tack för svaren. Har införskaffat en HEL del långsmala lax drag som fiskeaffären tipsa mig om som dom hade lyft laxar på.

Lämna en kommentar:

• micke g
    replied
    Ta med måååånga drag , sänken och flugor om du ska fiska i en vecka. Det lär sitta många miljoner i drag m.m på botten längs stränderna i Älvkarleby. Eller så åker du in till Gävle och fyller på eftersom.

Hoppas du får en fet Lax!

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
7 svar
1 522 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sir Fish-a-lot