Några frågor... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Några frågor...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Några frågor...

Tänkte börja med jerkbait fiske i vår, undrar vilket spö jag ska köpa samt rulle? hade tänkt lägga ut max 1600 för sakerna...

Och så undrar jag om det blir en bra kamp när en gädda på ca 3 kg hugger tag i grejorna...? Eller "halar" man bara in fångsten?

/Den fundersamme
    _-*2008 here it goes*-_

Använd den helt nya funktionen i forumet... "sök" ;-)

Kommentera

det är bara att hala in jag funderar på at börja jerka med min 10fotare igen. för det är inge kul att drilla fisken med et jerkbait spö
      Tube for life

Kommentera

Vadå inge kul att drilla fisken med ett jerkbait spö, ja tycker det är helskönt och huggen blir ju oftast så grymma :-) men smaken är ju som baken... delad!

Kommentera

http://www.lundgrensfiske.com har ju ett jerkbaitcombo.

RST/LF Jerk II-spö
          Ambassadeur 4601 / 4600 C3
          och PP-lina.

Kostar 1700 kr.
          Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Originally posted by fiskmix
            det är bara att hala in jag funderar på at börja jerka med min 10fotare igen. för det är inge kul att drilla fisken med et jerkbait spö
            Det tycker jag verkligen inte att det är! kanske om du kör med fireline 0.38 en 7000 rulle och ett kvast skaft men det är inte vårt problem. Fighterna blir roligare med kortare spön tycker jag personligen.
            Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Originally posted by fiskmix
              Blir ju så när man bara får snipor på två kg

Kommentera

Ha ha ha jo det är väl så..

Jo det är väl så har hört att den där martin bara drar stor fisk Så på sportlovet kanske vi kommer över och visar vart skåpet ska stå.. Och jag lider med er som nu går sportfiskeakademin i forshaga för i höst kommer tobisen och då kommer recorden för skolan att bli ett mina blott för den här snubben har sån enorm otrolig onaturlig j*vla tur så det är inte sant Fast frågar ni honom så säger han att det är skicklighet fast tro inte på det
                Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Men Kenta det är inte tur jag har, Jag är så himmla duktig o skicklig när det gäller fiske .... Föresten hur har det gått för dig på alla pimpel tävlingar? Själv har man fått mer fisk än Kenta på alla seriepimpel tävlingar ...

Jag har tänkt att köpa en Ambassadeur 5501 C3 som rulle.. spö får man väl hitta på berras i sthlm... Men är rullen jag nämner duglig till jerkbait fiske?
                  _-*2008 here it goes*-_

Kommentera

Skryt Skryt och Skryt

Nje stämmer inte jag har tagit dig en gång :P så det så!!
                    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 120 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen