HItta storgäddan?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HItta storgäddan??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• HItta storgäddan??

hej jag undrar hur man kan hitta storgäddan i min sjö den har in och utlopp
    men är MAX 2,5 meter djup :S så vars ska man fiska den??

jag vet att dom finns men vars ska man leta dem?
    Det finns även mycket vassar osv runt och i sjön.

mycket tacksam för svar
    //mvh jens

Hej, jag fiskar i ett antal tjärnar som har ungefär samma djup. Jag fiskar nästan bara precis vid vassen samt vid näckrosor. Om det finns mycket näckrosor i sjön så ska du inte vara rädd för att kasta mitt i skiten, det är ofta där dom står. Man fastnar mycket men man får oftast loss det genom ett litet spöknyck och men det är nog bra om man har flätlina. Men som sagt, var inte rädd för att kasta mitt i den allra värsta växtligheten, det är ofta där dom står.

Kommentera

okej har gjort det ganska mycket med ytgåenge typ buzzer osv men inga jättar
      tror dom står mittt ute i sjön?

har visat sig bäst med helguldig vibrax 3 å jerkbait men vill som hitta ett ställe där dom stora står om det finna något sådant //mvh jens

Kommentera

Rigga ett par mörtar eller sarvar och flötestrolla runt långsamt så hittar du nog dem

Kommentera

Ursprungligen postat av Atomic Visa inlägg
          Rigga ett par mörtar eller sarvar och flötestrolla runt långsamt så hittar du nog dem
          då lånar jag bara tråden lite. Behöver man någon speciell rulle för just flötestrolling eller fungerar vilken rulle i stortsätt? tex en jerk rulle.
          Slår man yxan i båtan, får man ro som fan!

Kommentera

Jeg fisker selv i et liten vatten, der er max 3 meter, og er ren C&R og har mycket storgedda med fiskar op til 14 kilo. Det er min erfaring, at Jerkbait er alt andet overlegsan, even om død strømning ocksa fungere når vattenet er kalt. Om sommeren når vatten tempereturen stiger over 17 grader bliver geddan ofta tråg, och kan kansje lures med Spinnerbaits, eller Musky Mayhems little showgirl.

Levende mørt bruker mange, men de fanger inte like så mange gedder som min kompis och jeg med Jerkbait.

Den letteste årstiden er tidlig vår, da er de største gedderne mest hugvillige i det lave vatten, og der kan fiskes overalt, om sommeren må du forsøke at fiska liten overalt til du hittar stellerne hvor fiskan står, for de står som regel på ganske faste platser, och ofte på stellen bredvid eller direkte i vegetationen.

BDFI.DK

Kommentera

Ursprungligen postat av Atomic Visa inlägg
              okej blir nog å testa det //mvh jens

Kommentera

Ursprungligen postat av olz Visa inlägg
                då lånar jag bara tråden lite. Behöver man någon speciell rulle för just flötestrolling eller fungerar vilken rulle i stortsätt? tex en jerk rulle.
                Det viktigaste är att rullen och spöt är i lämplig storlek för fisket i fråga. Visst finns det massa finesser såsom bait-runner odl men man klarar det mesta endå.
                Men var snabb att frikoppla rullen vid hugg, annars missar du lättare fisk och förlorar fler beten. Vänta en liten stund med mothugget, men inte för länge för då krokar du den i halsen.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                11 svar
                13 515 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg jimmy85
                av jimmy85