Desperat..... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Desperat.....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

He! det är intressant att flera verkar ha "hyss" för sig när det gäller fiskelycka....
    Det passet jag var utan keps blankade jag.....
    Nu har jag hittat den, och var ute i helgen då fick jag fisk! Inga stora men ändå.... det är väl bevis om något?!?!?!
    Däremot gjorde jag en annan tabbe... Jag satte spöt i en spöhållare med det satt inte fast(?) och vips så var det spöt (895:- ) placerat på 4m djup med rulle (1395:- ) lina (300:- ) tafs (50:- ) och drag (139:- ).... jag var nära på att börja lipa... men bet ihop och började att dragga i det grumliga vattnet med ett annat spö och en helltail... när det inte fungerade började jag konstruera en "dragg" med sänke och trekrok mod. STOR. Men min polare lyckades under tiden (efter 30min) kroka spöt med dubbla Vicky wobblers och precis när jag skulle ta det i ytan släppte det och jag ragerade med ett utfall i värsta kobra stil, och fångade spöt precis med en arm i det 5 gradiga vattnet.. LYCKA!!!

Så nu vill jag ha tips på hur man servar en Ambassadeur 5601 JB efter ett dopp på 4m....... i skärgårdsvatten..
    Att fiska är ju faktiskt riktigt kul!

Kommentera

Hehe vilken lycka att få tillbaka det! Strongt gjort!!
      Om inte det hade funkat att dragga efter det, skulle du inte ha hoppat i å dykt efter det?
      Nästan så man skulle det trots att det var så kallt i vattnet.

Kommentera

Om jag vore du skulle jag börja med att införskaffa mig rullolja sen skulle jag nog plocka isär rullen i molekyler för rengöring ingen kul uppgift men e häller inge kul med saltvatten i rullen
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Hehe jag hade absolut hoppat i =).....EN gång tappade min lillasysters kompis min systers mobil i vattnet =)....Då dök jag i och hämtade den, plockade isär den och lät den torka =)...Nu har den fungerat i typ ett år så lillasyrran tjänade en 1000- lapp på affären =)...Om man kan få en mobil att fungera igen så borde det inte vara så svårt att få rullen rengjord och fit for fight? =)..

mvh

//micke

Kommentera

Eftersom rullen legat i Östersjövatten skulle jag nog inte nöja mig med att pilla isär den ner till molekylär nivå. Du måste ge dig in på kvarkarna! Där ska du börja rengörningen om du vill nå ett gott resultat!
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Det här med att dyka i efter saker man tappat i plurret bör man tänka efter innan man gör... En kille som sumpade mobilen vid bryggan på Sandhamn tvekade inte utan drog av sig dojjorna och jackan sen hoppade han i.... Han fick en chock av vattentemperaturen även fast det var tidig sommar, och hjärtat fixade inte påfrestningen. Han lever inte längre. Allt detta bara för en mobil... det är liksom inte värt det. inte ens mina jerkgrejjer är värt livet. (även om det känns så ibland)
              Angående servicen så är jag ingen multirullesfantast så jag får låta något proffs titta på den tror jag.....

Kommentera

Jag hade en polare när jag gick folkhögskola och han var av den åsikten att "det kan bara sitta på ett sätt". Så sa han om allt från bilar till radioapparater, mobiler och rullar.

Problemet med mig är att jag inte kommer ihåg hur detta sätt var när det väl är isärplockat... så, känner du dig osäker ska du definitivt lämna den till nån som kan.

En gång hade jag en diplomat 601 som var trasig och gammal. Gick till lokala sportfiskehandlaren som skickade in rullen till svängsta och... tro det eller ej men de skickade en helt ny rulle... gratis. Det kallar jag service.
                Tyvärr är rullen inte längre med oss, den vilar på sjöbotten pga slarv... så du ser, du är i "gott" sällskap här.

Lycka till

Kommentera

Jag testade att "öppna" rullen och skölja den i kranvatten samt att olja in de delar som handboken föreslog... den verkar fungera efter det, så nått rätt verkar jag ha gjort i allafall......

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                  14 svar
                  3 122 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg uditsen