fick just lite grejer från attitudebaits, ser sjukt bra ut. beställde planolåda, två twin fin och en Cobb's Crazy Shad 14cm. ska bli kul att se hur ålandshelgen artar sig. är det någon som testat dessa? resultat?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
grymma beten!
Collapse
X
-
grymma beten!
achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/Taggar: Ingen
-
Alq, kul att du gillar dem. Min attitude bait partner ,Anders, tog en 11.5 pa cobben for 2 veckor sedan. Twin fin en gar fint som fan men hanger sig mycket i krokarna sa tackla om den. Den gar riktigt djupt. Tror att den framfor allt kommer rocka for sommarfiske. Veva hem den superspeedat over grynnor osv...
-
Tja ALQ,
har hunnit med att testa cobbsen ett par gånger och även bändit någon hyfsad gädda på den. Är verkligen ett mycket intressant bete. Otroligt lättfiskat!!! Gillar särskilt den större modellen som har en mycket fin vickande gång då den sjunker. Tror på stenhårda påslag vid spinnstopp i vår! Nu när isarna äntligen släppt greppet ska den testas hårt.
Även Twinfinen känns intressant. Läcker gång och en en riktig tungviktare som sjunker som en sten, hoppas du har spö som pallar!
MVH Jocke "supratress" Malmström
Kommentera
-
Originally posted by Henrik_L
jag skulle vilja se ett haspelspö som klarar att dänga iväg tunga beten :P
Finns karpspön som du skulle kunna hysta iväg ett bete på 150g, men jag skulle inte vilja hålla en flätlina på pekfingret då dessa vikter ska ut långt. Nää till tunga beten är nog multirulle att rekomendera.
Kommentera
-
ja, det var ju bara det! måste ha ett spö ASAP. sticker till åland på fredag. ingen i stockholmstrakten som har ett billigt spö som dom bara "måste" bli av med? innan fredag.achilles
Brokeback Fishing Team
\m/
Kommentera
-
Originally posted by Henrik_L
jag skulle vilja se ett haspelspö som klarar att dänga iväg tunga beten :P
Not good casting heavy lures with a fixed spool reel will just end up in tangles!!!! learn to use a multi reel you will never look back...
William....Senast ändrad av Shanghai Lilly; 2004-04-15, 10:52.I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.
- John Gierach
Kommentera
-
stundande helg får utvisa om dom är lika bra som snygga ;-)Originally posted by Jenk
Alq, kul att du gillar dem. Min attitude bait partner ,Anders, tog en 11.5 pa cobben for 2 veckor sedan. Twin fin en gar fint som fan men hanger sig mycket i krokarna sa tackla om den. Den gar riktigt djupt. Tror att den framfor allt kommer rocka for sommarfiske. Veva hem den superspeedat over grynnor osv...
har du något tips på vilken storlek på krokarna som är att föredra (på twin fin)?achilles
Brokeback Fishing Team
\m/
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 151 visningar