Tips på spön? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på spön?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på spön?

Som man kan köpa till en Stradic 4000FH? Ska vara för allround fiske, men mest lär det väl bli vanliga gädda och aborre men även en del fiske i strömemn och förhoppningsvis nån slags forell.
    Så kom gärna med tips.
    VIll gärna ha teleskopspö om någon nu rekommenderar det.

MVH muSashi
    En simpel haspelfiskare eller vad man ska säga :P,som kommer fiska hur mkt som helst i år.

Jag är xtremt nöjd med mitt Ironfeather II, men jag är övertygad om att det finns minst lika bra spön för ett bättre pris. Jag hade nog satsat på Berkelys spön som finns i varierande pris och utföranden. Deras IM6 lightning är ett bra exempel.
    Var e grynnan nu igen.....((Bonk))...där va den ja........

Kommentera

Har ett Berkley Lightning Rod som jag är MER än nöjd med .. finfin aktion och bra kastegenskaper .. räcker väl för mig iaf.
      I am back to stay.

Kommentera

Vill du ge dig på forell, så behöver du vare sig spö eller rulle men kniv och gaffel kan vara på sin plats.

Mindre öringar och regnbåge går bra att fiska med ett ordinärt abborrespö. Gädda i de vanligaste vikterna likaså men här kan däremot betesvalet bli en aning knöligt eftersom ett bra abborrespö normalt inte är så kraftfullt att det fungerar bra till att hiva ut beten över 30 g.

Vill du fiska i Strömmen efter havsöring kan du behöva lite kraftigare grejor, vilka naturligtvis även duger för gädda men kanske känns pinniga till abborre och regnbåge.

Du tvingas alltså att kompromissa eller skaffa två spön och flytta rullen mellan dem. Det senare är inte så tokigt som det låter eftersom abborre, små öringar i fjällen och regnbågar i P&T-sjöar kan sägas höra till sommarens fiskenöjen men havsöring och gädda är lättast att komma åt när vattnet är mera kylslaget.
        MEN du vet aldrig var gäddan har i tankarna när du spinner abborre! Var beredd på att det dyker upp en lite större madam, som vill dansa med dig!
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

ALltså är det bättre med 4000FH- eller 2500FH-rulle är lite kluven på det, du får gärna berätta Bebest .
          En simpel haspelfiskare eller vad man ska säga :P,som kommer fiska hur mkt som helst i år.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
          11 svar
          13 515 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg jimmy85
          av jimmy85