Hehe, jag brukar ha det tyst i bilen och bestämma mig för hur många fiskar jag ska ta den dagen. Sen åker jag inte hem förrän jag fått så många =)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskekmusik
Collapse
X
-
hur går det när det är helt dött? ;DUrsprungligen postat av Totte Visa inläggHehe, jag brukar ha det tyst i bilen och bestämma mig för hur många fiskar jag ska ta den dagen. Sen åker jag inte hem förrän jag fått så många =)
Kommentera
-
Lasse stefanz äger!Ursprungligen postat av Värmland Visa inläggElvis, Lasse Stefanz, Eddie Meduza, Fred Åkerström, Cornelis Vreesvijk, Bröderna Dobermann, Shakin stevens eller Johnny Cash.Sitt inte vid datan!UT OCH FISKA FÖR FAN!
Kommentera
-
Den äger i allmänhet,men jag vet dock inte vilken genre Rammstein passar till^^Ursprungligen postat av twinpower_feskarn Visa inläggSabaton och disturbed. Jag har en känsla av att det är väldigt många sportfiskare som gillar hårdrock. Vad beror det på??
Kommentera
-
Ja, men HELT dött är det väl aldrig, men då får man straffa sig själv med att vara ute tills det blir svart och inte går längre. Men, jag har nog aldrig misslyckats med antalet. Ska man fiska ex gädda, kan man lägga ribban lite lågt och öka med framgången. Tex, om jag bestämt mig för att ta tre fiskar, kan under dagen bli tre över 4 kilo =)Ursprungligen postat av Jolle96 Visa inlägghur går det när det är helt dött? ;D
Kommentera
-
Under fisketuren lyssnar man till tystnaden, eventuellt vinden. På väg ut kan det bli lite av varje; Muse, Pocupine Tree, John Mayer eller varför inte ett hederligt blandband med typ Deep Purple, Black Sabbath, Whitesnake eller annat gött!
Kommentera
-
Känner att jag behöver dela med mig av en fin liten fiskeanekdot med musikanknytning.
För ett par år sen gjorde jag en spelning med ett av mina band som förband åt det japanska "garagerock"bandet Electric Eel Shock, som inom vissa kretsar var rätt stora då. Giget var i Jönköping, och eftersom jag var polare med arrangören så fick jag veta att sångaren/gitarristen i bandet var fisketokig, och hade t.o.m. skrivit in i rad i "ridern" som sa att arrangören var tvungen att ge information om närbelägna bra fiskeplatser. Så efter att ha krökat med bandet efter giget klev jag och min (lägligt nog japansktalande) polare upp i ottan dagen efter för att ta med gitarristen och basisten från bandet ut på gäddtrolling på Munksjön mitt i Jönköping. Fisket varade bara ett par timmar, eftersom japanerna inte klätt på sig ordentligt, men basisten hann ta sitt livs första gädda (som f.ö. vägde fina sex kilo), och gitarristen tappade en mindre p.g.a. en dåligt gjord tafs (detta resulterade även i att min polares nyinköpta Nils Master 26cm rök...).
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 498 visningar