Är emot all form av djurplågeri
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Upprörande :(
Collapse
X
-
Tror att anledningen till att de äter grus när det slängs i vattnet är det att de präglats på att äta pellets som kastats i på samma sätt under deras uppväxt. När det vankas mat och konkurrensen är stor så har de nog inte så lång tid att se/känna om föremålen är oätliga eller ej. Hursomhelst låter det ganska onödigt att slänga i grus, men att helt och hållet lyncha personen i fråga kanske är att gå till överdrift.
Kommentera
-
jag förstod inte riktigt... man kastar grus på fisken så den blir skraj och sen springer man efter den med en fluga som den ska ta i sin flykt från gruset? medans den flyr så äter den även uppen massa grus?
är jag helt ute och cyklar?
jävligt korkad fisk som käkar grus isåfall och inte fattar att det INTE är ätligt.
Kommentera
-
Då regnbågar är uppfödda på pellets som kastas i odlingsdammar uppstår ett ljud när pelletsen träffar ytan, regnbågen blir präglad på att ata då de hör ljudet och eftersom det finns 100-tals artfränder gör de inget annat än att gapa och svälja. När de nyutsatta regnbågarna simmar i p&t dammen har de kvar sitt beteende och triggas när de hör ljudet av partiklar som träffar vattenytan.
Kommentera
-
Det är som min hund! Han äter allt. Men så är han avlad också!Originally posted by truttakungen
en normal fisk brukar oftast känna om det är nåt ätbart den har i munnen, om inte så spottar den ut det, men regnbågen är väl troligtvis så massivt degenererad och sönderodlad att den inte vet vad som är ätbart och inte..
!!!!!
Kommentera
-
Kan kanske vara barn som kastat småsten? De begriper nog inte att firren sväljer. Btw, det trodde inte jag heller.
Torkade pellets, det de är uppfödda på, är ganska hårda kulor. Har såna till mina akvarie firrar, fast i mindre storlek.
Men det är klart att en 2g blykula på kroken verkar vara ett bra bete i dessa vatten.. Lackad brun flörtkula kanske oxo kan vara nåt.. :P
Kommentera
-
Ett par svar om saker som skrivits här:
1. Vad jag tycker om Powerbaits ... lämpar sig inte för att skrivas här...
2.Självklart har inte detta något att göra med om barn går och kastar grus i vatten så har väl antagligen ungar alltid gjort och lär väl alltid göra... det har att göra med ifall det skulle vara så att någon s.k. sportfiskare skulle ägna sig åt någon form av mindre lyckad mäskningsteknik, som kanske borde lära sig lite hyfs!!!
3.Angående de stenar som fisken får i sig då den äter husmaskar så är det väl så att dessa i regel är mycket mindre och kommer ut den naturliga vägen.... everything else is baitfish.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 485 visningar