Ringde tillsyn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ringde tillsyn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kan någon hjälpa mig genom att reka ett ställe i Uppland där man det finns och man får fiska sutare, även ruda

PMA mig gärna om någon vet

Kommentera

Ursprungligen postat av Aborrjägaren Visa inlägg
      Tack Per, dina ord värmer

Kan hålla med dig att folk överreagerat, tror någon av de som skrikit TJUVFISKE! från förra tråden tjuvfiskat eller tjuvfiskar någon gång själva utan att veta om det, kan sätta mina sista slantar på det.

Tråden raderades för att den bröt mot fiskesnacks regler, synd det för det var en intressant tråd.
      av alla dom som skriker tjuv fiske hade varit kul och veta hur många av dom som först drar mört innan dom börjar ismete resp hur många som köper mört för att sen sticka o isfiska..
      mer eller mindre alla har tjuvfiskat någon gång. dom flesta förmodligen utan att veta om det

Kommentera

Ursprungligen postat av Aborrjägaren Visa inlägg
        Den försvann innan jag hann skriva detta stycke, precis på sekunden.

Jag tyckte också det, det kändes bra faktiskt, synd att inte kunna gå och dra kilossutare så enkelt men som du säger kommer ryssarna förhoppningsvis inte kunna göra det heller.
        Aborrefisket blev ju inte av det heller, sov lite väl gott men ska försöka dra snart istället-
        Mitt PB i år är pinsamt, din gärs ser större ut
        Det var väldigt bra gjort av dig att ringa tillsyn!

Hehe, mitt Abborrfiske har gått dåligt med, denna Gärs är en av dom större fiskarna jag fått i år, förutom Gädda ofc

Kommentera

Även om man blir anmäld för tjuvfiske så är det inte säkert att utrustningen beslagtas, men om man starkt misstänker att tjuvfiske kommer att fortsätta då brukar man ta utrustningen direkt i väntan på dom.
          Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
          Nu även blog på gylta.blogspot.com
          Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Det är i princip helt upp till tillsyningsmannen hur han vill göra.

Kommentera

KKay : Det var väldigt bra gjort av dig att ringa tillsyn!

Hehe, mitt Abborrfiske har gått dåligt med, denna Gärs är en av dom större fiskarna jag fått i år, förutom Gädda ofc

Tackar och bugar...
              Beklagar abborrefisket men var glad att du fått en ovanligt stor gärs
              Japp, gädda har man fått i år också men man tröttnar på de vanliga tvåkilos bångstyriga som de är, riktigt jobbiga att kroka loss som ensam fiskare

Kommentera

Vet inte riktigt hur de menade när de sa att utrustningen inte beslagtas, lät på han som att de sjasar iväg fiskaren om de ser att han/hon står och fiskar där men beslagtar utrustningen om de ser att någon står och drar upp fisk på land där.
                Så förstod jag det iallafall.

Kommentera

Som sagt det där är upp till den som kollar. Det jag vill få fram är att i en annan sjö kan de välja annan väg jag är osäker men jag tror inte det är särskilt vanligt att tillsyningsmän nyttjar den befogenheten. Dess funktion är primärt att hindra fortsatt brott. En annan anledning är bevismaterial. De får beslagta din utrustning, det dom inte får göra är att öppna stängda utrymmen som stängda väskor, bagageutrymme osv då det fordrar beslut om rannsakan. dom har rätt att hålla dig kvar på platsen tills polis anländer om nödvändigt.

Kommentera

Då jag e tillsyningsman själv i 2 vatten tycker jag att det var bra gjort! Själv brukar jag var snäll första gången jag ser en "tjuvfiskare" och ge en varning med en anvisning var du köper fiskekort om det finns!! Men träffar jag på den samma senare blir det värre med anmälan och den otillåtna utrustningen!
                    Men om det går över gränsen första gången tex paravaner på fel tid tas dom direkt......
                    Man vill ju att fisken ska finnas vidare.......

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                    11 svar
                    13 507 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85
                    av jimmy85