Rösta - 2012 Roligaste höstfisket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rösta - 2012 Roligaste höstfisket

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Rösta - 2012 Roligaste höstfisket

    Äntligen har jag lagt upp alla 14 godkända tävlingsbidrag och nu är det med andra ord ni som röstar fram vinnarna. Omröstningen är anonym men ni får väldigt gärna berätta hur ni röstat och även motivera varför då det brukar uppskattas av de som skrivit bidragen.

    Tävlingsbidragen hittar ni här:
    http://www.fiskesnack.com/forum/show...2012-Roligaste

    Information om priser och tävlingen i sin helhet hittar ni här:
    http://www.fiskesnack.com/forum/show...östfisket-quot

    OBS! Det är tillåtet att rösta på flera alternativ! Om två eller flera personer får lika många poäng så är det anmälningstidpunkten som avgör vem som vinner.
    228
    Bidrag 1 - Da_Moose
    28,95%
    66
    Bidrag 2 - HVHTeacher
    7,02%
    16
    Bidrag 3 - *borttaget på egen begäran*
    10,53%
    24
    Bidrag 4 - Barabajare
    6,14%
    14
    Bidrag 5 - Spoket
    2,19%
    5
    Bidrag 6 - Leding
    3,95%
    9
    Bidrag 7 - GoneFishinG
    4,39%
    10
    Bidrag 8 - BigDaddy
    8,77%
    20
    Bidrag 9 - Mink!
    3,07%
    7
    Bidrag 10 - Kingwood
    1,75%
    4
    Bidrag 11 - Farox
    6,14%
    14
    Bidrag 12 - Halge
    2,19%
    5
    Bidrag 13 - Darkfin (tidigare AK47)
    11,84%
    27
    Bidrag 14 - Snyggetobbe
    3,07%
    7

    The poll is expired.

    Senast ändrad av Bergman; 2012-11-06, 22:53.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

    Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

  • #2
    Lycka till allihop å må fiskefebern vara med er!

    Kommentera


    • #3
      Jag har noterat att ett ganska stort antal nya användare registrerat sig sedan denna omröstning kom upp och jag vill samtidigt påminna om följande regel som gäller generellt i forumet:

      "Det är EJ tillåtet med så kallat "röstfiske" vid omröstningar och tävlingar
      - Det har hänt att användare bett kompisar att registrera sig enbart för att rösta på deras bidrag i omröstningar och tävlingar. Detta anser vi vara fusk och är ej tillåtet. Uppdagas denna eller annan typ av fusk diskas personen omedelbart från omröstningen/tävlingen alternativt annan lämplig åtgärd. Det är medlemmarnas bedömning som ska avgöra en omröstnings/tävlings utgång och inte hur väl man lyckas övertala kompisar att rösta på sitt bidrag."


      Jag kommer följa upp ALLA nyreggade i kombo med denna omröstning. Meddela gärna om ni vet något om detta.
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

      Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

      Kommentera


      • #4
        Vad roligt med nya användare Bergman! Tyvärr är anledningen nog ack så pinsamt som du beskriver, må uppföljningen gå bra

        Kommentera


        • #5
          Uppföljning pågår för fullt och jag tror jag hittat de flesta nyreggade som röstat i denna omröstning. Skall följa upp detta mycket noggrant så jag rekommenderar skarpt att sluta upp med röstfisket.

          Kanske skall man rent av radera alla röster som är gjorda av "personer" som är reggade efter tävlingsstart?

          OBS! Det ser ut att vara någon enstaka användare som håller på så de allra flesta som skickat in bidrag är så klart gröna. Vill verkligen poängtera det.
          Senast ändrad av Bergman; 2012-11-08, 22:47.
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

          Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

          Kommentera


          • #6
            Hej På Er
            Självklart har jag sagt till mina kompisar att jag har skrivit en artikel som är med i en tävling på Fiskesnack. Självklart har jag sagt till dom att gå in och läsa. Självklart har jag sagt till dom att om man vill rösta så måste man "logga in". Om det är röstfiske/fusk så vill jag att du Anders tar bort min artikel omedelbart.
            m v h
            Barabajare
            [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
            [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av barabajare Visa inlägg
              Om det är röstfiske/fusk så vill jag att . . . . . .
              m v h
              Barabajare
              Självklart är det röstfiske. Men du tycks mena att du inte gjort nått dumt ! det är ju dina vänner som gått in å röstat. Fusk är när man gör något man blir ombedd att göra utan att ha eget intresse i att rösta, samt att man då röstar av andra skäl än bedömning av innehållet. Att rösta bara för att den man känner ber om det är väl så mycket fusk det kan bli. Du verkar förvånad ?

              Till Bergman: Du kan ta bort mina röster, tror det blev två om det nu går. jag röstade på bidrag 1 men i sista sekund ändrade jag mig å kryssade 13. Precis när jag klickade på knappen såg jag att båda var markerade.

              Men i vilket fall stryk mitt deltagande, Har inget intresse i att vara delaktig i en satans lekstuga för snorvalpar som tycker polare är intressantare oavsett hjärnkapacitet än kvalite på det vi är och presterar.
              Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

              Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg

                Kanske skall man rent av radera alla röster som är gjorda av "personer" som är reggade efter tävlingsstart?

                .
                Ja varför inte?

                Kommentera


                • #9
                  Min familj har varit inne och läst, reggat sig och röstat. De följer mitt fiske och bloggande väldigt mycket men ingen av dem har fiske som sitt huvudintresse alltså har de inte varit reggade tidigare.
                  Hade inte en aning om att det bara var tidigare reggade användare som fick rösta tyvärr, då hade jag aldrig bett dem gå in och läsa. Sorry

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
                    Självklart är det röstfiske. Men du tycks mena att du inte gjort nått dumt ! det är ju dina vänner som gått in å röstat. Fusk är när man gör något man blir ombedd att göra utan att ha eget intresse i att rösta, samt att man då röstar av andra skäl än bedömning av innehållet. Att rösta bara för att den man känner ber om det är väl så mycket fusk det kan bli. Du verkar förvånad ?

                    Till Bergman: Du kan ta bort mina röster, tror det blev två om det nu går. jag röstade på bidrag 1 men i sista sekund ändrade jag mig å kryssade 13. Precis när jag klickade på knappen såg jag att båda var markerade.

                    Men i vilket fall stryk mitt deltagande, Har inget intresse i att vara delaktig i en satans lekstuga för snorvalpar som tycker polare är intressantare oavsett hjärnkapacitet än kvalite på det vi är och presterar.
                    Håller inte med dig. Som sagt har vänner till mig varit inne och registrerat sig och röstat på mitt bidrag. Vad skiljer dessa vänner från vänner registrerade på Fiskesnack? Fiske är absolut min största hobby och alla mina vänner vet ALLT om mina fisketurer för jag berättar alltid för dom om mitt fiske och många av dem läser kontinuerligt min blogg. De läser med glädje mina inlägg och artikla, så även i detta fallet. De visste jag skrivit en artikel och gick in, lästa och röstade.
                    Visst, nu när Bergman klargjort reglerna så inser jag såklart att det är fel inget snack om det men håller inte med om ditt resonemang.

                    Är garanterat lika många 'kompisröster' från reggade konton som nyreggade. Men regler är regler och de skall följas. Jag har gjort fel, inget snack.

                    Sen är det aldrig bra att avgöra tävlingar genom omröstning, bäytre med en jury som utser vinnare med folkets röst som en del i det hela. Ska jag vara ärlig tror jag det är få som röstat som läst alla 14 bidragen, det är rent för många för en rättvis bedömning.

                    Nåväl, som sagt ledsen för övertrampet, ta bort mina röster eller bidrag, rätt skall vara rätt.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Xerup, 2022-08-11, 20:19
                    38 svar
                    3 664 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke203  
                    Arbetar...
                    X