Rösta - 2012 Roligaste höstfisket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rösta - 2012 Roligaste höstfisket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av BigDaddy Visa inlägg
    De visste jag skrivit en artikel och gick in, lästa och röstade.
    Hur visste dina kompisar som inte är fiskeintresserade om att du skrivit en artikel som av en händelse råkade vara med i en tävling här på Fiskesnack? De har ju knappast hittat hit av en ren slump... eller hur?

Ursprungligen postat av BigDaddy Visa inlägg
    Är garanterat lika många 'kompisröster' från reggade konton som nyreggade.
    Skämtar du eller? Jag kanske är undantaget men jag har betydligt fler riktiga kompisar i verkliga livet (som inte är fiskeintresserade) än jag har "kompisar" här på Fiskesnack. Visst har man kontakt med vissa personer här mer frekvent än andra men det kan ju knappast likställas med detta röstfiske!
    Du tycker alltså att det är precis samma sak att Mr.X här på FS som varit medlem sedan 2007 skulle gå in och rösta på mitt bidrag (om jag nu hade något) och att min barndomskompis Jocke som aldrig ens hållt i ett fiskespö skulle gå in på FS, regga en användare, rösta på mitt bidrag och sedan aldrig besöka FS igen...? Kom igen nu...

Kommentera

För att jag berättat för dom så klart, som sagt alla får lyssna på mitt tjat om fisket. :-)

Nej jag skämtar inte, det hade i så fall framgått tydlugare. Har ett fåtal vänner här på FS, och som du säger väldigt många utanför. Om alla mina vänner varit här och röstat hade det varit betydligt fler än det tiotal röstar jag har idag.
      Nej det tycker jag inte, MrX från 2007 är den bästa rösten i detta fallet.
      Dock som jag säger blir sällan röstningar av detta slaget rättvisa eller tillförlitliga, bättre med en jury.

Kommentera

Kan inte uttala mig om din syn på moral och etik tyvärr då det för mig är omöjligt att avgöra utifrån dina två inlägg.

Tror absolut att om någon inte vetat vilket inlägg som varit mitt ändå lagt sin röst hos mig, helt klart det bästa inlägget. Blygsam? Nje, bara ärlig ;-)

Missförstå mig inte, hade jag satt mig in i reglerna ordentligt, vilket jag så klart borde, så hade jag aldrig sagt åt någon att läsa och rösta.

Kommentera

Självklart ska det vara folkets röster som avgör såna här saker. Om det är 100 människor som avgör en tävling snarare än 5 så blir det självklart mer rättvist i mina ögon.
          Enklast blir nog om Mr.B tar bort samtliga röster från folk som reggat sig efter tävlingens start. Då försvinner allt snack och alla har samma förutsättningar som vid tävlingens start.

Kommentera

Ja du
            Nu skrev jag väl inte att dom bara skulle läsa min artikel, inte heller att dom bara skulle rösta på mig. Sen kan jag meddela att jag är 52 år gammal, så snorvalp försöker jag ta som en komplimang.

Till Anders vill jag bara säga att hela den här grejen har spårat ur. Så oavsett vad du kommer fram till så vore jag tacksam om du tog bort min artikel. För jag har ingen lust att argumentera med gamla "senila" gubbar (med tanke på snorvalp).
            m v h
            Barabajare
            [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
            [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av barabajare Visa inlägg
              Ja du
              Nu skrev jag väl inte att dom bara skulle läsa min artikel, inte heller att dom bara skulle rösta på mig. Sen kan jag meddela att jag är 52 år gammal, så snorvalp försöker jag ta som en komplimang.

Till Anders vill jag bara säga att hela den här grejen har spårat ur. Så oavsett vad du kommer fram till så vore jag tacksam om du tog bort min artikel. För jag har ingen lust att argumentera med gamla "senila" gubbar (med tanke på snorvalp).
              m v h
              Barabajare
              Kan väl inte påstå att själva grejjen har spårat ur bara för att ett par missförstår eller inte läser reglerna? Som sagt, ta bort dom "nyreggade" rösterna sen kan den här roliga tävlingen som Bergman anordnat fortskrida?

Kommentera

Grejen är den att jag såklart vill att nyregistrerade kan rösta på tävlingar. Men, problematiken ligger i när någon går runt och uppmanar sina vänner att gå in och rösta på just hans/hennes bidrag utan att göra en objektiv bedömning och det är det som är pudelns kärna.

Om vi tar två exempel:
                "Jag är med i en tävling. Regga dig på Fiskesnack.com och rösta på mitt bidrag så jag vinner tävlingen"
                "Jag är med i en tävling. Kolla bidragen och rösta på det/de bidrag du tycker ska vinna"

Det är en stor skillnad mellan de två ytterligheterna.

Sedan verkar det även finnas varianten "Jag reggar några extra nick själv och röstar på mitt bidrag för att vinna"

Det sista exemplet är ju egentligen det värsta men jag är inte helt säker på hur man skall göra för att det skall bli så rättvist som möjligt.

Jag vill inte anklaga någon för fusk men jag vill samtidigt ha en så rättvis tävling som möjligt.

Är det ok för er som är med i tävlingen att jag helt enkelt stryker de röster som kommer från forummedlemmar som reggat sig efter att omröstningen kom upp?

om ni har andra idéer så lyssnar jag gärna. Kanske skall man be om motiveringar istället för omröstningar? Och att en jury sedan går igenom motiveringarna? Jag vill helst att ni forummedlemmar skall vara delaktiga för att plocka fram vinnarna

Se det som en öppen diskussion, jag tar gärna emot kritik även om den är positiv eller negativ. TYcker ni reglerna suger så vill jag att ni säger det. Det är enda sättet att få till en ändring för framtida tävlingar.
                C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                Fiskesnacks regler hittar ni Här
                Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Hej.
                  Jag tycker att allt fungerat super och är lite undrande över vad som händer?
                  Tycker att det är väldigt tråkigt att det ens diskuteras "fusk"!
                  Naturligtvis så va min personliga känsla att det va tråkigt att ligga som sista bidrag men jag antar att jag var sist som blev antagen.
                  Jag är glad för att det ens finns ett forum att låta den kreativa ådran få fritt spelrum!!
                  Lycka till alla!!
                  Tobias

Kommentera

för rättvisans och säkerhetens skull så tycker jag att röster ska räknas från medlemmar som registrerat sig innan tävling. sen finns väl möjligheten att folk reggat sig ändå och gör en ärlig röstning men ja tror inte att man trampar nån på tårna för att deras röster blir ogiltiga.

Kommentera

Har följt diskussionen och måste säga att det hela känns mycket olustigt. Jag, precis som flera tävlande gissar jag, har fler utrustning än jag avslöjat för min fru och har definitivt inget behov av fler. Däremot gillar jag att skriva och har ett behov av att få respons på mina texter. Självklart berättar jag för mitt fiskgäng att jag skickat in ett bidrag, med uppmaningen att gå in och rösta på det bidrag de tycker var bäst. Har ingen aning om de varit registrerade tidigare eller ej. Har ingen aning om de överhuvudtaget har röstat.
                      Jag tycker att diskussionen som förts pekar ut oss skribenter som fuskare, nyregistrerade användare (som borde vara rätt viktiga för, om inte andra, sponsorerna av sidan) som fuskare och gamla användare som röstat på kompisen som fuskare.
                      Jag respekterar dilemmat som Bergman beskriver och tycker att du ska göra det som känns bäst för att få ordning på situationen. Har inte heller något problem ifall du väljer att avbryta hela tävlingen och spara priserna till någon annan gång.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...