Hur mycket pengar har du lagt på fiske 2012? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur mycket pengar har du lagt på fiske 2012?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hur mycket pengar har du lagt på fiske 2012?

    För två år sen (om jag minns rätt) knåpade jag ihop en liten undersökning på skoj för att se hur mycket pengar vi lägger på vår hobby på ett år. Så på min helt egna efterfrågan så tänkte jag att vi kör en favorit i repris.

    Så, hur mycket pengar har du lagt på fiske under 2012? Och då inkluderar vi alla kostnader som kan kopplas till fisket; beten, spön, rullar, båtar, motorer, kläder, fiskekort, bensinpengar, utebliven lön (när man sjukar sig för att fiska ), osv, osv...
    Och försök vara ärliga i era uppskattningarna nu. Och ge gärna en liten förklaring/motivering också, så blir det roligare för alla.

    105
    0 - 5 000 kr
    22,86%
    24
    5 001 - 10 000 kr
    22,86%
    24
    10 001 - 15 000 kr
    16,19%
    17
    15 001 - 20 000 kr
    8,57%
    9
    20 001 - 30 000 kr
    7,62%
    8
    30 001 - 50 000 kr
    5,71%
    6
    50 001 kr eller mer
    16,19%
    17

  • #2
    Eller? Tanten vet oxå hur en dator fungerar!

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inlägg
      Eller? Tanten vet oxå hur en dator fungerar!
      Du kan rösta anonymt i alla fall, även om du inte vill skriva en motivering

      Kommentera


      • #4
        Usch törs jag inte ens tänka på......

        Kommentera


        • #5
          Om man räknar in kostnaderna för Fiskesnack.com så ligger jag i den övre skalan. Om jag räknar rent privat i den undre
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

          Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

          Kommentera


          • #6
            Hur mycket pengar har du lagt på fiske 2012?

            150 000 kanske

            Kommentera


            • #7
              100k + om man räknar båtar, resor å prylar!
              http://tokfishingteam.blogspot.com

              Kommentera


              • #8
                Nä, skulle man börja räkna.
                Så kommer det väl att sluta med att man sitter i ett hörn och spelar på läpparna och kliar sig med en osthyvel.

                //Martin

                Kommentera


                • #9
                  Skulle väl gissa att jag har lagt 10000-15000 kr på fiskegrejer i år. Har köpt 2 st Berkley skeletor pro-spön, 1 st savage gear bushwacker + rulle och lina till det. Köpte även en Guideline drifter i våras. Jag har väl också lagt ut ca 1500 kr på gummigrodor (hade för klen utrustning i början, vilket ledde till att jag blev av med många grodor). Har även blivit lite lina, tafsmaterial, flugbindningsmaterial och en hel drös med beten.

                  Så det har blivit en del i år
                  Senast ändrad av Flugtoken; 2012-12-07, 22:32.
                  "A bad day of fishing is still better than a good day at work"

                  SweCam Fishing:
                  https://www.youtube.com/user/fisherman993

                  Kommentera


                  • #10
                    Har i år tjänat pengar på fisket. Beroende på att jag som student inte investerat i nya grejer men sålt en hel del. Samt att sommaren var som den var här. Har fiskat någorlunda seriöst 5-8 gånger hittills i år varav du var med en gång Träben. Kräftbetsmete och mete med svägerskorna med ungar räknar jag inte med då. Då har jag väl varit ute ett 10-12 gånger totalt i år. Bottennapp, dags att sälja av resten eller?

                    Tror jag var ute mer mitt första år som ny född. Iallafall om man tror mina föräldrar och deras bildbevis. Finns gott om bilder på mig som bebis i en båt på gösmete. De tror det är därför lillebrorsan är måttligt intresserad. Då åkte farsan själv.

                    Edit har räknat efter och det blir 3 dagar på östersjön och 4 dagar på insjöar hittills i år totalt. Inte en enda dag på sikmete även om det är en favorit. 1 dag på östersjön och 2 på insjö var trollingtävlingar. Resterande var trolling på östersjön samt trolling eller försök till vertikal fiske i insjö. 3 laxar, 2 gösar och 6 gäddor blev resultatet.

                    Hoppas på ett bättre 2013
                    Senast ändrad av Fiskarn0383; 2012-12-07, 22:50.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Xerup, 2022-08-11, 20:19
                    38 svar
                    3 620 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke203  
                    Arbetar...
                    X