Hur mycket pengar har du lagt på fiske 2012? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur mycket pengar har du lagt på fiske 2012?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Det får kosta hur mycket som helst,jag kommer aldrig att sluta fiska för det är mitt stora intresse och hobby,och jäkligt kul att komma på egna innovationer som förbättrar fisket.
    Jig-fishing är roligast.

    Kommentera


    • #22
      Jag hatar att vara en moralgubbe och en sådan som ser risker i allt men tycker det kan vara värt att påpeka att om ni har en allt för ärlig profil (dvs korrekt namn, ort etc..) så hade i alla fall jag inte pratat om hur mkt pengar jag spenderat.. finns folk som inte gör annat än leta uppslag för dumheter på forum.

      Kommentera


      • #23
        "Eller? Tanten vet oxå hur en dator fungerar!"

        Någon hundralapp kanske......

        Hej älskling!

        Kommentera


        • #24
          Alldeles för mkt , men det är välinvesterade pengar tycker jag! //T

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
            Alldeles för mkt , men det är välinvesterade pengar tycker jag! //T
            Men Tonyex vad är FÖR MYCKET ?

            Jag har tankat båten 3 ggr i år. 3x150 L x 15:- + olja = 7000:- + bilresorna 10-15000:- nä nu lägger vi ner larvet.

            Säger som Tonyex men utan ordet FÖR.

            Mycket! men det är det värt. När man inte tycker det är värt pengarna så kan ordet FÖR nyttjas
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

            Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

            Kommentera


            • #26
              I sken av Exxets ord får jag nog redigera mitt inlägg.

              Kommentera


              • #27
                Hur mycket pengar har du lagt på fiske 2012?

                Hmm runt 10-15k skulle jag tro... Egentligen ganska som vanligt men mera än jag trodde innan. Det blev mer fiske under årets pappa ledighet än jag hatta vågat hoppas på :-)

                Kommentera


                • #28
                  Som trådskapare kan jag ju inte vara sämre än er andra, och krypa till korset och bekänna...

                  Jag valde intervallet 20000-30000 kr. Det har blivit elmotor med batteri och laddare. Sen ett ekolod som byggts om till portabelt. Dessa båda grejer har väl belastat kontot med ca 10 papp. Sen utöver det har det ju blivit lite spön, rullar och linor. Samt fler beten än man hinner använda. Och så diverse fiskekort och båthyror har nog gått på ca 2000 kr.

                  Jag är en jävel på att falla för "rea-backar" och tradera-fynd, vilket resulterar i överfulla beteslådor med grejer man knappt hinner använda. Dessvärre har det blivit lite färre fisketurer än vad man hade hoppats på, men så är det väl alltid.

                  Kommentera


                  • #29
                    fiske är en billig hobby, mitt andra intresse är dragracing. och där är det 7 och 8a siffriga belopp per år om man vill köra med dom stora grabbarna.

                    Kommentera


                    • #30
                      Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
                      Men Tonyex vad är FÖR MYCKET ?

                      Jag har tankat båten 3 ggr i år. 3x150 L x 15:- + olja = 7000:- + bilresorna 10-15000:- nä nu lägger vi ner larvet.

                      Säger som Tonyex men utan ordet FÖR.

                      Mycket! men det är det värt. När man inte tycker det är värt pengarna så kan ordet FÖR nyttjas
                      Ja, Exxet, att ordet för kommer med i frasen beror på att jag hade inte budgeterar för dom pengarna jag spenderade redan i år, fast jag är övertygad om att kommer att få mkt nytta och roligt för dem. Sen någon gång till våren 2013 blir det en större båt oxå och då kommer jag att spräcka budgeten en gång till. ... och som vi har konstaterat tidigare, "sponsrar" banken en hel del, fast på deras sätt att göra det, såklart.

                      Förresten, har du inte märkt att det står Spånga /Norrtälje som ort i min profil nu?

                      Häls /T

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Xerup, 2022-08-11, 20:19
                      38 svar
                      3 669 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke203  
                      Arbetar...
                      X