NFT: Ismete tävling - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NFT: Ismete tävling

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• NFT: Ismete tävling

{xtypo_rounded2}
    Ja som rubriken beskriver så hade vi igår en Ismete tävling i teamet. Tävlingsreglerna var att man placerade ut 2st ismete spön vardera som då blev sina egna tävlingshål. Vi valde denna gång en lite större sjö som även innehåller en hel del gös som vi också hoppades på att kunda få upp.
    Dagen började bra med att första klivet ut på isen visade sig vara drygt, 1-2dm vatten blask. Inte nog med det, några kliv senare... så känner man att vattnet kommer in i stövlen seg start på detta fiske men det var ju bara att bita ihop och vandra vidare, det var ju trots allt plusgrader.
    *
    Väl på plats så valde vi ut platser för våra tävlingshål och började rigga upp dom, det var lugnt ett tag och alla hade fått ut sina spön och brasan sattes igång. Nu var det bara att hoppas på att gäddan skulle plocka betet som var i just mitt hål och tro det eller ej men första fället blev hos mig och en liten gädda på 1,20kg kom upp. Visst ingen bjässe men jag tog ledningen i tävlingen och det var ju det som gällde
    *
    Efter det fället så var det lugnt en bra stund och alla satt och kikade på sina hål.
    NYTT FÄLL!! Och jepp det var på mitt andra hål.. JIPPI.. springer fram till spöt och drar upp en liten större (2,72kg) gädda och därmed höjer ribban lite i tävlingen.
    *
    Dagen var rätt seg och det hände inte mycket, några bom fäll senare men inga fler upp så vi beslutade att ta en kort dag och började plocka ihop utrustningen redan 11:30.
    Klicka på "Läs mer" nedan för bilder
    {/xtypo_rounded2}

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Marcus Jansson
    NFTeam (www.nfteam.se)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
988 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 896 visningar