Jerkskadad: Piketracker challange - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkskadad: Piketracker challange

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkskadad: Piketracker challange

Piketracker Challange vårens höjdpunkt avgjordes i helgen. Team Pike Error 1 & 2 var givetvis på plats. Jag och Andreas åkte redan på fredag förmiddag mot kusten. Ett kort pass i mönsterås viken hann vi med innan det var dags att hämta stugnyckel och handla mat. Andreas plockade snabbt en liten snipa på ett fett AMpull bete som han snidat.
    Han hann få ytterligare en innan det var dags att åka ner mot kalmar. På kvällen samlades alla teamen på Pike Night som hölls på AT outdoor.
    Lite shopping blev det, ett par nya polaroidglasögon från scierra och några nya softbaits från sebilé. Det hade varit intresse av Andreas och Mattias AMpull baits så de hade med sig några som de visade upp och fick genast lite framtida beställningar.På lördagen var vi vid rampen redan 04:00 för att hinna före alla andra till viken där vi brukar ligga. Jag hade gjort en skylt som ett skämt till Team Goran fishing som vi brukar trängas med i viken som skulle sättas på plats innan de kom fram. När det dags att doppa betet i det humus färgade vattnet. Då får vi veta att Team Goran redan låg i viken och harvade. De hade dessutom lagt en banan i vår båt för att sprida otur. De hade tydligen varit ute okristligt tidigt för att för en gångs skull hinna först. Vi fiskade vidare utanför lekvikarna och det dröjde inte länge förrän det låg mätbara fiskar på våra plankor. Pike error 2 med Anders,Josen och Isberg drog på kort tid två gäddor på över 9kg och båda på 102 cm.

Jag och Andreas fick rätt så fort två mätbara på vardera 78cm.
    Andreas tog givetvis sina på Ampull som skördade många gäddor i både vår båt och Team Gorans båt. När vi åkte längre in i vikarna upptäckte vi att leken redan var igång och det plaskades friskt i det nästan 12° varma vattnet. Temperatur skillnaden var enorm och bara på några hundra meter så kunde det skilja 5-6° i vatten temp. När lördagen var slut hade jag och Andreas fått ca 20 gäddor var av 3 var mätbara. Vi var väl inte riktigt nöjda när vi vet hur stora as det gick i vikarna. På kvällen grillade vi lite burgare och sänkte några öl innan vi däckade i våra sängar. Dag två började med att jag gick upp kl 04:00 för att packa båten. Då hörde jag Team Gorans båt åka ut från hamnen. Även denna dag hann de före ut i vikarna. Frågan var nästan om de hade sovit över huvudtaget. Söndagen blåste nästan bort totalt. Till en början var vindarna hanterbara och vi fick genast en mätbar gädda i båten på 82cm som Andreas tog på ett Ampull. Efter detta blåste det upp jättemycket och det blev inte lätt att parera båten i de hårda nordliga vindarna. Andreas tyckte jag skulle sätta på en zalt för att kolla om de gått ner och ställt sig i den kalla vinden. På första kastet satt en mätbar på 82cm.
    Efter detta gjorde vi misstaget att testa lite andra ställen som bara resulterade i en massa snipor. Stort grattis till Team Pike Error 2 fick ihop 372cm vilket räckte till en andra plats i tävlingen ynka 7cm från första plats. Hoppas vi allihop kan vara med till hösten för roligare gubbar får man leta efter.
    Andreas och jag lyckades bara få ihop 321cm vilket kändes lite surt men bättre lycka nästa gång. Vi har iallafall haft en sjukt rolig helg.
    Tack Radsby för en jävligt rolig och välplanerad tävling.

Jag måste ju även gratulera vinnarna i team pike pirates som vann på 376cm. Till hösten får ni se upp för då ska vi bända riktigt feta pikes!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://jerkskadad.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
1 002 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 110 visningar