Efter Martins rapport från senast hade jag köpt lite röda/orangea tailar och shadjiggar och applicerat på några beten. Jag hade också grävt fram ett gammalt hemmagjort tailbete i färgerna som Martin tipsat om. Planen var att köra ett pass med jerkfiske men när jag kontrollerade mörtstugan var den full av stora fina Sarvar. Därför beslutade jag att köra ganska mycket mete under dagen. Jag provade lite jerk samtidigt som jag metade och ganska snabbt fick jag upp två mindre gäddor. Den ena tog på en Svartzonker-Tail med en röd shadsvans. Den andra föll för mitt hemmagjorda orangea tailbait. Fisken som föll för mitt hemmagjorda bete var 80cm men var nog den tunnaste Gäddan jag någonsin sett.
Kombinationen av stora betesfiskar och små ettriga gäddor gjorde att jag hade en hel del missade hugg på mitt mete. Dagen levererade bara en met-gädda.
Gäddorna står på väldigt grunt vatten och min teori att jag skulle hitta lite större Gäddor på något djupare vatten visade sig vara helt fel. Såhär i efterhand skulle jag satsat all tid på det grunda vattnet.
När jag kände mig trött på sjön så provade jag att meta i två åar och gäddorna fanns där också. Dock fick jag ingen att fastna.
Summering 2012
Anders: 51
Martin: 44
Emil: 1
Totalt: 96
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Kombinationen av stora betesfiskar och små ettriga gäddor gjorde att jag hade en hel del missade hugg på mitt mete. Dagen levererade bara en met-gädda.
Gäddorna står på väldigt grunt vatten och min teori att jag skulle hitta lite större Gäddor på något djupare vatten visade sig vara helt fel. Såhär i efterhand skulle jag satsat all tid på det grunda vattnet.
När jag kände mig trött på sjön så provade jag att meta i två åar och gäddorna fanns där också. Dock fick jag ingen att fastna.
Summering 2012
Anders: 51
Martin: 44
Emil: 1
Totalt: 96
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)