Morten Opsahl: Jerketur 25 April - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Morten Opsahl: Jerketur 25 April

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Morten Opsahl: Jerketur 25 April

Har hatt 8 turer her før i dette vannet, og ennå ikke sett snurten av stor fisk. Båten til Ole petter hadde derimot karma. 2 gjedder over 13 kg tatt på få dager, det er respekt! Jeg bestemte meg for at jeg skulle fiske helt til den satt. Jeg takket selvfølgelig ja da jeg ble spurt om å bli med i båten hans i dag etter jobb. Dagen i dag startet som en hvilken som helst annen dag, bare at været var bedritent. Regnet hølja, og fleecejakka mi ble tyngre og tyngre for hvert minutt som gikk. Dumme meg som stolte på yr værmeldinga..

Trua på storfisk var som vanlig på topp, noe som er viktig i jakten på storgjedda, og på andre kastet hogger det til noe uventet, og fomlete som jeg var, fikk jeg ikke gjort ordentlig tilslag, så fisken forsvant. Den så stor ut da den veltet
    seg i overflata. Sånt svir, og det er jo ikke akkurat ofte man får slike sjanser. Ikke så mye annet å gjøre enn å banne litt og fortsette å fiske i håp om å få en sjanse til, selv om jeg var noe pessimistisk..

Fortsatte kastingen i 3 timer til med en snipe som resultat før det plutselig hogger til igjen. Denne gangen sitter tilslaget, og kort tid etter kunne ei storgjedde løftes opp i båten.. mmm, deilig!!!

Glupsk fisk! En suter på 38 cm og drøye kiloen ble for fristende for gjedda som nettopp hadde gytt.

Mobilbilder er ikke å foretrekke, men i dag lå kameraet igjen i bilen. Fisken ble målt til 114 cm.

25 April 2010 fikk jeg min første jerkgjedde over 10 kg, på dagen, nøyaktig 2 år senere satt den neste! 10600 gram. Yees!

Suteren var forøvrig sprell levende, men måtte bøte med livet da den hadde noen stygge sår.

Men det er ett skår i gleden. Denne godbiten fra Niklas fikk jeg på Pikewallistreffet i 2009, og den har ikke vært mye i vannet før turen i dag, spørs om jeg ikke får godsnakke litt med han så jeg får bestilt ett par til, for denne forsvant dessverre i dag da jeg måkte til og fikk backlash.. Har nå 2 gjedder over 10 på Jerkbait, begge er tatt på cigar.

Da kan jeg senke skuldrene litt. Målet for våren er nådd, Ett bonusmål får vel bli at det ikke skal gå 2 år til neste 10+ på jerkbait. hehehe

Takk for turen, Ole Petter! Tror det er første gang jeg fisker med noen som er enda ivrigere enn meg, sånt belønner seg! Det lukter flere turer!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    PB
    Gjedde 9540 gr
    Sik 1800 gr
    Ørret 5720 gr
    Røye 2505 gr
    Abbor 1290 gr

www.mortenopsahl.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 157 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mikejohnson  
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 063 visningar
0 gillar