Mangotsson: Äntligen fiske! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mangotsson: Äntligen fiske!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mangotsson: Äntligen fiske!

Den senaste tiden har jag knappt fiskat alls. Bara några enstaka kvällspass efter sarv. Det har inte gått så superlysande och största fisken hittills har varit en på 750g. Det har även blivit några bonus sutare där den tyngsta låg på 2840g. Inga fiskar till Småländskan men det är bra “Lindeborgfiskar” till SK Screamers klubbtävling.
    Den största anledningen till att jag inte fiskat är att jag lyckats (hittills) sluta röka och i måndags var det tre veckor utan tobak. Jag har helt enkelt inte vågat utmana ödet med fiske då jag i vanliga fall rökte ca 3 askar om dagen när jag fiskat. På fredag kommer dock eldprovet, då blir det karpfiske för hela slanten hemma i Linneasjön. Blir jag för rastlös och sugen på en cigg kan jag alltid packa ihop och åka hem. Att inte röka är viktigare än att fiska.

Jag har mäskat en plats jag tror på åt mig sedan ett tag och jag tänkte ge Dynamite Baits Banana & Nutcrunch en chans. Det känns som ett bra bete som Lillerik har fått en hel del fisk på. Tänkte göra det ganska enkelt för mig nu när jag mäskat ett tag och köra tre spön med singel 15mm bottenboilie. Känns fräscht att återgå till det då jag oftast körde så någon gång på stenåldern. Om karparna tycker det är lika bra återstår ju att se.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
989 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 902 visningar