gavleoring: Slut som artist ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gavleoring: Slut som artist !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gavleoring: Slut som artist !

Igår blev det spikat att vi skulle ta vårt pick och pack till Storsjön för lite gös trolling!
    Sent igår kväll blev vi klar med allt så det blev rätt lite sömn eftersom vi bestämt att åka ungefr 04.30 ifrån Gävle!
    Tre ruggit taggade pojkar satt i bilen ifrån stan 04,30 som planerat.
    Eftersom Peter utlovat att det inte bli några bifångster på gädda så blev detta mycket roligare !

Vi kommer ut allt är lugnt och skönt vi är nog först ute så snabbt ner med grejerna i vattnet och sen upp med kaffet för att avnjuta en strålande morgon. Vi försöker trolla en sund med motorn men tycker det går för fort så kopplar på el-motorn som stått på laddning hela natten och borde vara i toppform. Puff puff ger den ifrån sig och vägrar röra oss...

Sak samma vi försöker en stund. smack säger det på Peters spö och han drillar en fin gös landad ! Fett tänkte vi

Så smöll det en stund senare för mig och jag lyckas få tag i spöt då linan drar som skatan. "yeah både badning och raka skallen" fick jag höra direkt men grisen vad det nu var klev av !

Eftersom det inte ska komma bifångster i form av gädda så blev jag riktigt glad när jag hugger spöt andra gången och känner att det är något med lite fart i. kommer fram till båten och ser denna skönhet

Tre gäddor blev min bifångst idag.
    Peter sluta på två gösar
    Simon noll !
    Min lilla jigg gädda fick så klart vara med på foto

Bättre lycka nästa gång med el motorn tänkte vi när vi gled mot land helt stekta av solen !

För övrigt så har jag fått min första braxx på mete i fredags som ej blev fotad dock :P

Mvh Thomas Karlström
    Skitfiske !

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 153 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mikejohnson  
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 055 visningar
0 gillar