Jerkskadad: Skärgårdsfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkskadad: Skärgårdsfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkskadad: Skärgårdsfiske

Det har blivit lite dåligt med inlägg den senaste tiden. Detta beror på att jag haft två veckors semester. Lite fiske har det ändå blivit. Jag har inte riktigt kunnat blogga om det pga att jag spenderat tiden på annan ort.
    Förra söndagen tog jag och Andreas en tur i Västerviks skärgård. Vi hade väl egentligen behövt åka hemifrån vid midnatt för att få ett bra gryningsfiske men jag behövde verkligen hjälpa Isabel med Phillemon då han inte sover så bra på natten. Kl 04:00 var vi på väg ändå.
    verkliga hästkrafter på E22:an
    Tankning
    Bilresan tar 3 timmar och vi hade väl båten i vattnet runt 08:00. Fisket började väldigt trögt för mig. Det var nytt vatten för min del men Andreas visade vägen. Andreas började plocka snipor rätt omgående och giventvis vart det hans AMpull Baits som levererade. Att det finns grov gädda i området var det inget snack om. Jag testade verkligen allt spinnerbaits, jerkbaits, crankbaits och en massa gummi.
    Stampen glänste fint i solen
    varmt i vattnet
    Inget hände egentligen förrän vi gled in i en vik med massor av lekande braxar. Första gäddan satt rätt omgående på min nylackade zonkertail som jag hade satt en paddel i färgen motoroil på. Gäddan klev av efter ca 10 sekunder och jag bytte då till min nya mini squarepusher och tappade ytterligare en gädda. Andreas fortsatte att ta snipor och nu på plåt. Efter lite tittande på sjökortet bestämde vi oss för att ge oss längre ut i skärgården. Vi testade en vindpinad kant och jag satte på min Stampe tånglake. Direkt satt en snipa och jag var äntligen med i leken, sen dog allt igen. Vi åkte tillbaka lite längre in i skärgården igen och testade en kant där Andreas fått fisk innan. Vinden låg på bra och djupet var mellan 2-6m. Äntligen började hugga lite mer men storleken vart inget vidare.
    relax vad annars?
    Så glad man kan bli över dagens största snipa.

prognosen sa 0-0,1mm regn och 0% chans till åska.
    Jag tog två snabba på precis samma ställe innan det började dundra i kanterna. Vi tog oss snabbt in till bilen för att ta skydd mot åskan. Efter detta drog vi ut igen men nu hade verkligen fisket dött. Efter nån timme av tröstlöst kastande la vi ner fisket och började ge oss hemåt.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic
    http://jerkskadad.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 193 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mikejohnson  
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 132 visningar
0 gillar