En heldag med Gäddfiske. Tog sovmorgon och var på plats vid sjön först vid lunchtid. Vassen vid båtplatsen kokade av Sarv som jag misstänker leker nu. Dagen bjöd på växlande molnighet och inledningsvis var det så gott som vindstilla. I det klara vattnet kunde man se mängder av stor Braxen och Sutare som plaskade runt i vegetationen på grunt vatten. *Jag inledde fisket riktigt grunt och hade tidigt flera kontakter. Fiskade mycket med Svartzonkerbeten och många av huggen tog till mitt stora förtret endast tailarna. Min McMy i färgen Fegisen har numera en tämligen slaktad tail. Hade även flera hugg som tog i paddeln på McTail med pärlemovit paddel. Efter en stor virvel och en tremetersplog så hade jag äntligen krokad fisk. En ca 4kg gädda som givetvis fick simma tillbaka. Nu blåste det upp något och solen gick i moln vilket försvårade fisket, en rejäl dödperiod. Vid tvåtiden körde jag in för lunch. Grillad kabanoss. Nu anslöt Emil och han var taggad men det förblev segt. Under en kort huggperiod landade jag en och Emil två gäddor sedan gav vi upp. Mina två gäddor tog på McMy Fegisen*medan Emil tog sina på en Buster Jerk Super Shallow i Wolfcreekfärgen C385F Bullhead.
Emil var ute en tur efter jobbet den 13/6 och tog då fem Gäddor. Han har dock inte fått tummen ur och skrivit en rapport.
Summering 2012
Anders: 68
Martin: 108 (Blekinge 40)
Emil: 10
Totalt: 186
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Emil var ute en tur efter jobbet den 13/6 och tog då fem Gäddor. Han har dock inte fått tummen ur och skrivit en rapport.
Summering 2012
Anders: 68
Martin: 108 (Blekinge 40)
Emil: 10
Totalt: 186
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)