parabellum: 120702 Morgonpass - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 120702 Morgonpass

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 120702 Morgonpass

Efter en helg där det var planerat fiske i Blekinge men som uteblev var abstinensen ett faktum. Skulle lämna av min båt på jobb och passade då på att ta ett morgonpass i sjön. Kom ut på vattnet vid 8 och redan på första ankringen small de på en fisk….som jag givetvis tappade. Inte en sådan dag till tänkte jag! Bommar ytterligare en gädda som bara nafsar till i gummitailen och självförtroendet dalar i botten. Vad gör jag för fel i huggögonblicket!!
    Förflyttning för att fiska av gräsbältet från andra sidan och nu krokar jag äntligen en fisk och lyckas landa den. Inte helt konstigt eftersom McTailen fullständigt försvinner in i gapet och det blir minioperation som går bra och efter fotografi så får den simma tillbaka. Runt 3kg och den fajtade på bra med några lufthopp som avslutning. Efter ett par förflyttningar där jag återigen missar en del fisk får jag äntligen ett hårt hugg, det tar tvärstopp och gäddan går ner direkt. Givetvis hinner jag tänka att denna är stor men när jag lyckas få in henne till båten är det sjögräs i hela munnen och återigen sitter McTailen djupt i gapet. Plockar ut McTailen via gälen och till min häpnad är hon i princip helt oskadd. Väger henne snabbt och vågen stannar på 5.1kg. Bra fisk och roligt fajt.
    Driftar tillbaka till båtplatsen och tar en liten grön slips innan jag packar ihop för dagen.
    Totalt 3 gäddor upp, största 5,1kg och säkert 10 kontakter på bara 2 1/2 timmes fiske. Helt ok!

Summering 2012
    Anders: 75
    Martin: 113 (Blekinge 40)
    Emil: 10
    Totalt: 198

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 198 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mikejohnson  
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 139 visningar
0 gillar