Vår andra tur någonsin i Mariefreds vatten hur skulle det gå? Man hade i princip inte en enda spot att gå på….Men kan man leta gädda så ska man nog lura upp en del i alla fall….

Många många väldigt duktiga fiskade…. Stenhårt att ta bra placeringar …….
Var ska jag börja…. Vi har haft fantastiskt fiske på dessa Jerk från Illex. Tyvärr kan jag inte gå ut med all info nu men ni får vänta till i början av Augusti då kommer det mera.
Så länge kan jag medella mellan rapporter, vi kom ut på 24 timmars tävlingen och Team GTC hade varit snälla nog att ta med ett sponsor paket som Sportfiskeboden Västerås hade fått hem från*http://www.splashfishing.com/
Det var lite molnigt med regn hängandes i luften, vi kom ut och testade våra nya tok heta färger från Illex.
Första kastet Ante lägger mot en grynna pang godkänd 81cm härlig början. Denna silver holografiska jerk med utpräglade färg och huvud form fena mm,,,, Är otroligt fina att fiska med!
Och vilka kast raketer! Man kastar till månen, galet bra!
Denna färg är verkligen stekhet!

Fisket fortsätter och Ante plockar många fina sommar gäddor på jerk med ca 19 grader i vattnet. Gränsen var satt till 80 cm på tävlingen men det var svårt vi plocka en del gädda upp till 76 cm. Jobbigt när man är så nära.
En annan färg som funkade väldigt fint var denna färg som är en favorit för mig funkar jämnt.

Vi nötte på och Jonas lyckades knipa ytterligare en godkänd 83 cm strax efter tappar Ante en klart godkänd aj aj aj ,,,,,
Vi kämpar vidare men bara mindre äntrar båten det blir kväller vi drar till ön många samlats på. Vi sover på ett altan golv med geting bo under det surrar fint. Efter snacket vi hade när vi kom upp om fiske och maten vi åt så är man nöjd. Men bättre fiske ville vi ha……
Vaknar ryggen värker lite ett plank golv som madrass härligt…..
Vi öser ut båten efter regnet sen drar vi, Ante tar omedelbart en 91 cm Illex jerk igen härligt!

Sen kämpar vi på under dan och får ca 25 gäddor men tyvärr för små många nära måttet men det räcker ju inte….
Men det spelar ingen större roll vi hade så kul med dom nya Jerk betena från Illex att vi bara njöt!
Jag sätter på en färg jag testat tidigare med MYCKET gott resultat. Jag testar en djupare kant med lite gräs och en grund platå nära inpå det smäller väldigt väldigt tungt spöt går i djup böj i mothugget,,,,, Men det släpper ajaj denna färg ska komma till nästa år så man är ju rädd om det sönder tuggade exemplar man har… Men den historien får ni vänta på….

Vi fiskar vidare vädret går mot stekhet sommar värme med nästan ingen vind vi bryter runt 14 00 tävlingen håller på till 1600.
Vi åker hem med stora smalj på våra läppar, så fina drag. Med sjukt fina färger känns kannon man vill bara ha fler. Här kommer lite färger.

Team Adrenalin vill tacka för en fin tävling, och GRATTA ALLA VINNARE! BRA FISKAT!
Jag vill bara ut med dessa sjukt fina drag och fiska järnet!
För info om jerken var man köper dom mm,,,
Kontakta:*http://www.splashfishing.com/default...ive_page_id=53
Ps: Tror Sportfiskeboden i Västerås kan ha några kvar
/Jonas

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)