Efter flytten har jag äntligen tagit tag i att iordningställa en liten jerk-verkstad i förrådet. Har röjt upp och städat så att en mindre arbetsbänk nu får plats. Arbetet i verkstaden inleddes med att jag byggde ett nytt torkhjul. Det nya hjulet drivs av en mikrovågsmotor (Som får tallriken att snurra i mikron) och rymmer 16 beten. Jag finner *det väldigt osannolikt att jag någonsin kommer att lacka så många beten samtidigt men nu blev det så. Det förra hjulet var lika stort men rymde maximalt tre beten.
Utöver ett nytt torkhjul så har jag även fixat en överhandsfräs och ett fräsbord, jäklar vad smidigt! Det som tidigare tog timmar tar numera någon minut. Har bara provkört den på en spillbit. Ska försöka bygga en fräsjigg så småningom så att jag får behålla fingrarna.
Så fort jag får lite tid över ska jag göra något nytt bete. Det är ju alltid roligast att fånga gädda på egna beten!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Utöver ett nytt torkhjul så har jag även fixat en överhandsfräs och ett fräsbord, jäklar vad smidigt! Det som tidigare tog timmar tar numera någon minut. Har bara provkört den på en spillbit. Ska försöka bygga en fräsjigg så småningom så att jag får behålla fingrarna.
Så fort jag får lite tid över ska jag göra något nytt bete. Det är ju alltid roligast att fånga gädda på egna beten!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)