parabellum: 120719 Blekinge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 120719 Blekinge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 120719 Blekinge

Andra passet i Blekinge denna sommar var planerat och jag skulle hämta Martin Stålhammar klockan 8 och sen skulle det bändas gädda. Mulet och 4m/s var melodin för dagen trots att vädergudarna lovade regn i massor, alltså nästan perfekta förhållande.
    Vi började att söka av vindsidan på en del öar men det gav ingen större utdelning, tror Martin fick en på första ankringen. Därefter letade vi tång men fann bara spagetti, colasnören eller vad det nu är för växt och det är nästan omöjligt att fiska i. Någon form av gummibete med kroken gömd hade kanske funkat. Det var en seg förmiddag och när vi sökt av de platser vi tänkt fiska på klurade vi på en längre förflyttning vilket vi också gjorde, längre ut i skärgården mot mer tång och mindre av det andra.
    Fisket är fortsatt segt men efter en drift smäller det på i Martins buster 2:a och det är en bättre fisk krokad. Ovägd och omätt (glömde min nya måttstock i bilen) uppskattade vi vikten kring 7kg och runt 95-100cm. En mycket fin fisk.

Efter ett tag med en del landade fiskar står det 6-2 till Martin och han dominerar på sin Buster 2:a och jag kan inte göra annat än att byta till en jag också. Det ger utdelning nästan direkt och ett par ankringar senare är det reducerat till 8-7 men jag skulle få sista ordet för dagen på den sista ankringen. Martin pratar i telefon och jag hinner med ett par kast och där satt ytterligare en fin fisk och min största för dagen. En bra fisk på ca 5kg.

Utan tvekan var det Buster 2:an som var överlägsen idag. Friska tångbälten på ca 1-3 meters djup var det som funkade för oss, men att det var en seg dag vittnade Karlskronafiske också om när vissa i deras båt bommade helt.
    16 gäddor landade varav två bra gäddor över 5kg.* Tackar Martin för sällskapet och ser fram emot nya turer. Gärna gös i finjasjön…
    Summering 2012
    Anders: 77
    Martin: 128 (Blekinge 53)
    Emil: 17
    Totalt: 222

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
988 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 889 visningar