Team Adrenalin: Gäddfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Adrenalin: Gäddfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team Adrenalin: Gäddfiske

Sommar gäddan ska finnas i sina skrymslen, vart kan hon stå hur ska man leta? Vi åker ut jag och Kristoffer.
    Grönt rött gul funkar fint på sommaren Illex 210 Catwalk leverar genast inga större madammer men så här mitt på dan så kan det vara lite svårt med dom större.

Ni kanske undrar varför jag skriver om mindre gäddor?? Jo men sanningen är ju den att det går många mindre gäddor på varje större individ. Ska man inte ha med dom på kort då?
    Jo jag tycker nog det, annars kan det sända fel signaler till dom som undrar hur man får dom större. Ungefär får ni bara stora gäddor nej då. Men vi lägger MYCKET TID för att finna dom. Tiden med draget i vattnet är det som räknas i kombination med kunskap. Och att lära sig sina fiskevatten. Tid tid och åter tid med andra ord!
    Sen är det alltid kul när man ser att det finns en fin stam med nya individer som kan växa sig stora! Det gillas!

Denna spinnare funkar perfekt efter gädda i sommarens varma vatten strax efter smäller denna gädda på.

Undrar om den rivit sig mot stenar, om det kliat av löss karp löss kanske?? Någon som vet skriv gärna till oss på vår mail.
    team_adrenalin@hotmail.se,
    Kristoffer får en en till lite senare men det är trögt trögt solen står för högt och vinden avtar men hoppas kvällen blir bättre……

Lite senare på kvällen brakar det loss ordentligt *i Kristoffers spö det böjer sig DJUPT!!! Tyvärr så har han lite för mjukt spö för spinner bait………..
    Den släpper helt klart en större individ! Tror nog han kommer byta till ett spö med mer rygg rad
    Vi nöter på jag finner ett nytt ställe som ser hett ut och det smäller en super pigg stark 5kg gädda klipper på. Den är helt tokig och den ger sig inte. Spinner bait funkar fint

Vi lyckades inte få upp den där stora idag men man blir ju bara revanch sugen !!!
    /Jonas

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 146 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mikejohnson  
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 052 visningar
0 gillar