Fly for Art: Gaula Fredag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fly for Art: Gaula Fredag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fly for Art: Gaula Fredag

Idag vaknade vi som vanligt men lite tidigare runt kl 9.30. Det var läge, Säta hade fått nyss om att det kommit ett stort steg igår. Så vi for ut rätt fort ut i stugan och ner till ån. Hände inte så himla mycket lite känningar men inte mer.
    Däremot i kväll small det på ordentligt för Christoffer Grimwade Olofsson, en silverblank sjövild lax som tog ca 40 min att landa.
    Låter Chris berätta själv om sin fight för er!
    Efter en tung vecka med några få kontakter och en tappad drog jag jag idag på en fin lax, I elfte timmen sista dagen med fiske. Fisken sopade i på en 15cm suray shadow i skymmningen, Den öppnade fighten med en serie med många och riktigt höga luftsprång åt alla håll och kanter, Den avslutade startrushen med en lång rusning ner mot forsnacken, Sån tur var fick jag stopp på fisken och kunde gå upp med fisken i poolen. Nu följde 35minuter med tungt tjurande och inte särskilt mycket hände. jag fick gå upp och ner, Fram och tillbaka för att hålla fisken i rörelse. Till slut kunde jag med hjälp av johan svensson landa fisken hyfsat smärtfritt. Vilken lättnad och en superfin avslutning på veckan här på almås vald i gaula. /Christoffer “Laxkoman” Olofsson¨

Imorgon runt kl 9-10 bär det av hemmåt efter en trevlig vecka.
    Sumeringen utav veckan är ändå helt okej, själv fick jag ingen fisk att hugga tillräkligt för att fastna. Några fiskar blev det för gänget ändå, 3 fina laxar och 2 st grilse.
    Maten var uppskattad och god. Var verkligen super kul att laga mat till hela gänget.
    Nu ska vi snart sussa här och samla krafter för hemresan. Tänkte uppdatera lite senare med bilder från veckan som gått.

Ciao Ems

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 141 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mikejohnson  
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 047 visningar
0 gillar