Det som skulle varit lördagsfiske blev istället söndagsfiske. Med facit i hand - vilket nerköp!!
Jag menar....vädret!! Vädrets makter har inte varit med oss sen i juli och gårdagen var !"#¤%%&& inget bättre. Blåste nog mellan 5-7 m/s. Hur lätt är det då inte att döpa om VJ till HJ, trots alla försök med motor, elmotor, ankring och tyngre skallar.
Mådde lite tjockt igår för övrigt, huvudvärk under hela resan (nej, inte bakfull
).
Fisket då? Jo, vi startade där vi alltid brukar starta, men där var det tomt. Fortsatte vidare till grundet som levererade sist och mycket riktigt - här small första på. En grann gös på 1,5 kg. Sen tröttnade vi på blåsten och uppsökte lä för lite fika och kisseri.
Vi tog ett par beslut som i efterhand visade sig bli bra. Åkte in bakom en ö som gav oss lä. Där hittade vi nya branter som både såg spännande ut samt innehöll fisk.
Första 10 minuterna inget, sen kom nästa smäll. Denna var stor!! Tyvärr hade det smugit upp en båt bakom oss som låg och spanade på oss och jag ville verkligen inte visa att det var en stor gös på kroken!
Lät fisken göra ett par rusningar så att de nyfikna kunde passera oss, men döm om min förvåning när gösen gör sin sista rusning och "hoppar av". Det var en +4 som fick sin rätt att simma, äta och leva vidare utan plåtning, viktning och pusskalas
Sa till min kollega att vi tar den igen
Han frågade nämligen om jag blev arg, men det finns ingen anledning att bli arg över en tappad fisk. De kommer förr eller senare tillbaka!
Mycket riktigt, det blev förr! Vi vände upp för att åter söka av branten, men denna gång hittade jag fisken på 5 meters djup, ett stort eko uppenbarade sig på lodet och jag sköt på den. PANG! Den satt som en smäck! Storleken på denna uppskattade jag oxå till +4 och Rickard blev alldeles till sig. Pumpade upp den till ytan och där låg skönheten! Rickard hade tagit fram håven och lyckades på något sätt missa! gösen och den fick ju naturligtvis frispel och drog som en avlöning.
Sur över att ha missat 2 gånger kikar jag på krokarna men jag hittade inget fel. Alltså är det jag som är för hetsig? Taskiga mothugg? Fan vet, men de finns där och jag ger mig inte
En 2,5 kg kom upp på samma ställe och det märks att de börjar käka på sig lite nu. Snittvikten denna gång blev alltså lite större än alla de andra gångerna jag har varit ut.

Som vanligt är det BabyBass som levererar i Åmänningen, men även färger som RootBeer och RödSvart Skippyfish // Blå SkippyFish ger fisk.
Vi kommer igen, Team Gösta & Team Catch & Release!! // Shitfish
Jag menar....vädret!! Vädrets makter har inte varit med oss sen i juli och gårdagen var !"#¤%%&& inget bättre. Blåste nog mellan 5-7 m/s. Hur lätt är det då inte att döpa om VJ till HJ, trots alla försök med motor, elmotor, ankring och tyngre skallar.
Mådde lite tjockt igår för övrigt, huvudvärk under hela resan (nej, inte bakfull
).Fisket då? Jo, vi startade där vi alltid brukar starta, men där var det tomt. Fortsatte vidare till grundet som levererade sist och mycket riktigt - här small första på. En grann gös på 1,5 kg. Sen tröttnade vi på blåsten och uppsökte lä för lite fika och kisseri.
Vi tog ett par beslut som i efterhand visade sig bli bra. Åkte in bakom en ö som gav oss lä. Där hittade vi nya branter som både såg spännande ut samt innehöll fisk.
Första 10 minuterna inget, sen kom nästa smäll. Denna var stor!! Tyvärr hade det smugit upp en båt bakom oss som låg och spanade på oss och jag ville verkligen inte visa att det var en stor gös på kroken!
Lät fisken göra ett par rusningar så att de nyfikna kunde passera oss, men döm om min förvåning när gösen gör sin sista rusning och "hoppar av". Det var en +4 som fick sin rätt att simma, äta och leva vidare utan plåtning, viktning och pusskalas

Sa till min kollega att vi tar den igen
Han frågade nämligen om jag blev arg, men det finns ingen anledning att bli arg över en tappad fisk. De kommer förr eller senare tillbaka!Mycket riktigt, det blev förr! Vi vände upp för att åter söka av branten, men denna gång hittade jag fisken på 5 meters djup, ett stort eko uppenbarade sig på lodet och jag sköt på den. PANG! Den satt som en smäck! Storleken på denna uppskattade jag oxå till +4 och Rickard blev alldeles till sig. Pumpade upp den till ytan och där låg skönheten! Rickard hade tagit fram håven och lyckades på något sätt missa! gösen och den fick ju naturligtvis frispel och drog som en avlöning.
Sur över att ha missat 2 gånger kikar jag på krokarna men jag hittade inget fel. Alltså är det jag som är för hetsig? Taskiga mothugg? Fan vet, men de finns där och jag ger mig inte

En 2,5 kg kom upp på samma ställe och det märks att de börjar käka på sig lite nu. Snittvikten denna gång blev alltså lite större än alla de andra gångerna jag har varit ut.
Som vanligt är det BabyBass som levererar i Åmänningen, men även färger som RootBeer och RödSvart Skippyfish // Blå SkippyFish ger fisk.
Vi kommer igen, Team Gösta & Team Catch & Release!! // Shitfish
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)