parabellum: 120929 BGF dag 1 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 120929 BGF dag 1

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 120929 BGF dag 1

Då var första dagens fiske på gäddfestivalen avklarat. Totalt landades cirka 25 fiskar i båten. Jag och Martin stod för vars sju Gäddor. Vår gästfiskare hade klart bäst fiske idag och fick också dagens enda fisk som var tillräckligt stor för att få vara med i tävlingen, 94cm. Denna fina Gädda togs redan på dagens första stopp och andra kast.
    Dagen bjöd på hårda vindar och stundtals väldigt svåra väderförhållanden.
    Det tas väldigt mycket Gädda men det mesta är väldigt smått. Minimimått för att räknas i tävlingen är 80cm.
    Jag tog samtliga av mina sju Gäddor på ett brun/vitt hemmagjort bete. Mot slutet av dagen när koncentrationen inte var på topp så lyckades jag kasta jerken in i en synnerligen hård blekingeklippa och nedan kan man skåda resultatet. Dock fångar den fortfarande fisk. Gäddan bryr sig inte om lite naggade kanter.

Imorgon ska det blåsa ännu mer och det är tveksamt om vi tar oss speciellt långt ut i skärgården. Förhoppningsvis har även Gäddorna tagit skydd från den värsta vinden. Imorgon satsar vi på att åtminstone få upp lite fisk över 80cm.
    Resultat från dag 1

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
988 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 870 visningar