I helgen som var åkte jag, Linus, Tobbe samt Martin iväg på en liten resa på nya vatten!

Lördagen började med att stiga upp vid 5 tiden och bege sig iväg med Linus. Martin och Tobbe hade redan åkt uppåt på fredagen och var en aning tidigare ute än oss, När vi väl kom fram till vattnet trailade vi och åkte ut mot fiskeplatserna i en mördardimma! Tog någon timme innan den skiten gav sig men var underbart gött att få puttra fdram lite sakta i helblankt vatten vilket det har varit dåligt av det senaste.
Fin morgon!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)

Lördagen började med att stiga upp vid 5 tiden och bege sig iväg med Linus. Martin och Tobbe hade redan åkt uppåt på fredagen och var en aning tidigare ute än oss, När vi väl kom fram till vattnet trailade vi och åkte ut mot fiskeplatserna i en mördardimma! Tog någon timme innan den skiten gav sig men var underbart gött att få puttra fdram lite sakta i helblankt vatten vilket det har varit dåligt av det senaste.
Vi körde i princip hela dagen trolling som gav endast ett några hugg samt en snipa om en 6+ för Linus, Vi testade det sista att spinnfiska och det gav iaf mig en 4a och en 2a samt några hugg.
6+
6+
Fin morgon!Söndagen kom vi upp i ganska god tid och begav oss återigen ut mot dom hetaste områdena som vi sett dagen innan. Vi började dock spinnfiska denna dag jag och Linus medans Martin och Tobbe körde på trolling igen.
Det tog inte lång tid innan jag fick dagens brutalaste hugg! tvärstopp och några stånk innan det behagade att kliva av, i nästan stund får Linus ett hugg och det blir fast fisk! upp kommer en 6.4kilos och vi är glada att det verkar börja släppa på bra på morgonen.
Inte långt efter kastar jag bort det bete som överlägset har genererat mest hugg vilket svider hårt! (Linus skitbeteslås fel )
Påt igen och då får Linus fast fisk igen vilket visar sig vara nytt PB för honom, En fisk på 7.7kilo och 104,5 lång! GÖTT!
Vi kör på med det börjar dö ut så smått så vi tänker oss att börja trolla lite igen, Men det ger inget mer vettigt.
Avslutar dagen igen med spinnfiske och då klipper det en 7.3a för mig! Bra gött efter motgångarna!
Blir inget mer direkt och vi beger oss hemmåt.
Tack för en skön helg grabbar hoppas det blir snart igen!
//Skitfiske
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)

