StorFisken: En strålande morgon - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

StorFisken: En strålande morgon

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• StorFisken: En strålande morgon

Äntligen blev det tid för en liten fisketur.
    Började morgonen med att försöka få bort ett tjockt islager från vindrutan, efter lite skrapande och väntan på att bilen skulle bli varm så var jag på väg ner till sjön.
    På väg till båtklubben så stannade jag till och knäppte några bilder då solen gick upp över de dimmiga fälten. Otroligt fint.
    Båten låg i skugga så den var frostig och hal men vad gör det när vattnet är småkrusigt och dimman ligger tjock på ytan. Otroligt vackert det oxå.
    Började att fiska av lite vasskanter och bälten med växtlighet. Startade med några tailbeten, gick sedan över till gummi och till slut jerkbeten men det var stendött.
    Fortsatte till ett ställe med 5-6 meters djup och där hade jag ett hugg på ett gummibete men annars var det stendött även där. Passade på att knäppa en bild på ett plan flög förbi.
    Drog iväg till en grynna och där fick jag i alla fall en gädda, skönt att inte bli helt tomhänt men trots att jag provade olika beten, djup och hastighet så blev det ingen mer firre.
    Ett hugg och en gädda på 4 timmars fiske är ju ingen höjdare men det sköna vädret och att det är så jäkla skoj att fiska vägde upp det dåliga resultatet.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    [FONT="Verdana"]Mvh
    Oskar
    [/FONT]

[FONT="Verdana"]Storfisken.nu[/FONT]
    [FONT="Verdana"]King of Mälaren[/FONT]

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
992 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 971 visningar