Då var årets upplaga av Sportfishmasters avgjord! Här har ni vinnarna:
Första plats: Team Göta Älv, 331cm
Andra plats: Munterjerkarna, 314cm
Tredje plats: Team Fishbone, 297cm
Längsta fisk var 100cm och togs kl 12:32 av Nicklas Hilmersson i Team ArmaGäddon 1.
Poängligan vanns av Den Onde, Den Gode, Den Fule
STORT GRATTIS!!
För oss gick det kanske inte lika bra… Dagen började fint med ett härligt men kallt väder

Vi trailade i båten tidigt på morgonen och förberedde allt, vi var grymt taggade för denna dag trots att det till slut bara blev jag och Tomas som kunde delta i finalen då Skinnet tyvärr hade blivit sjuk.
Kallt var det men det vara bara att bita ihop, silvertejpen som vi hade med oss för att tejpa ihop bränsleslangen (som har varit dålig) lånade vi ut till en kille på morgonen men sen när han skulle kasta tillbaka den så kastade han den ca 1meter ifrån båten så den hamnade på 4meters djup
*
*
*

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Första plats: Team Göta Älv, 331cm
Andra plats: Munterjerkarna, 314cm
Tredje plats: Team Fishbone, 297cm
Längsta fisk var 100cm och togs kl 12:32 av Nicklas Hilmersson i Team ArmaGäddon 1.
Poängligan vanns av Den Onde, Den Gode, Den Fule
STORT GRATTIS!!
För oss gick det kanske inte lika bra… Dagen började fint med ett härligt men kallt väder

Vi trailade i båten tidigt på morgonen och förberedde allt, vi var grymt taggade för denna dag trots att det till slut bara blev jag och Tomas som kunde delta i finalen då Skinnet tyvärr hade blivit sjuk.
Kallt var det men det vara bara att bita ihop, silvertejpen som vi hade med oss för att tejpa ihop bränsleslangen (som har varit dålig) lånade vi ut till en kille på morgonen men sen när han skulle kasta tillbaka den så kastade han den ca 1meter ifrån båten så den hamnade på 4meters djup
*
*
*
Dags för starten, medans alla feta båtar drog iväg så stod vi och ett par andra mindre båtar och väntade på att alla vågor skulle lägga sig, vi körde i ca 10min tills vi drog första kasten.

Fiske var segt, inte mycket som kom upp i någon av de 37 båtar som deltog i tävlingen. Det tog en bra stund innan jag satte första gäddan på en spintail ifrån JW Lures på 53cm, ca 1 timma senare så drog jag en till på 59cm.
Ja fiske var inte bra, men det verkade vara lika för alla. Typiskt nog så vid 12-tiden så la vår motor av, den bara vägrade starta?!?! Tomas mekade med den 1 timma tills vi beslutade oss för att ringa till ledningen och be om bogsering. Vi lyckades ta oss till en mindre ö där vi fick vänta i 4 timmar på bogsering. Inte nog med det, han som bogserade oss fick ju självklart soppatorsk halvägs in. Väl inne var klockan 17:00 och sista tiden för inlämning av foton var just 17:00, då jag hade kabeln till mobilen i bilen så hann jag inte i tid och enligt ledningen så fick jag inte lämna in dom senare än 17:00 trots det som hände.
Tyvärr så var vi inte helt motiverade att gå på någon finalmiddag efter denna incident så vi trailade upp båten och åkte hem. Bättre lycka nästa år!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)