parabellum: 121101 Kortpass - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 121101 Kortpass

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 121101 Kortpass

Var ledig från jobbet efter några dagar i fält och självklart stod fiske på menyn. Stack ut vid 09 och fiskade fram till strax efter 13. Med tanke på de kalla nätterna så valde jag att testa ett djupare parti men det var tydligen helt fel eller så fiskade jag alldeles för ytligt. Efter två timmar utan en endaste kontakt valde jag att fiska av en plats som alltid har gett fisk samt en del fina följare. Nästan direkt smäller det på och även om det är en liten gädda så är det fisk. Sedan drar jag ytterligare två gäddor från samma ankring varav den ena är en riktig tjockis på bara 81cm. Uppskattade vikten till ca 5kg.
    Nöter på i samma område och tar två gäddor till innan jag ger upp fisket för dagen. Tyvärr missar jag en riktigt fin gädda och jag tror den helt enkelt bara nöp till i McPaddeln. Får ta den nästa gång.
    5 gäddor upp och några missade på några timmars fiske. Ok men ändå en liten besvikelse. Vissa gäddor har nu ställt sig på botten, huvuddelen är fortfarande rätt så smala vilket kanske tyder på att det snart kommer en riktigt bra period. Förmodligen står det även fisk på den djupare delen men jag måste ner med betena.
    Anders: 111 (Blekinge 15)
    Martin: 181 (Blekinge 82)
    Emil: 17
    Totalt: 309

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
982 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 815 visningar